login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ongeldige refer

Offline nemesiskoen - 01/05/2005 13:56 (laatste wijziging 01/05/2005 14:02)
Avatar van nemesiskoenGouden medaille

PHP expert
Ik had al een tijdje bij telenet het probleem dat ik niets meer kon downloaden omdat ik een onjuiste 'refer' had. Ik dacht dat het lag aan een fout in de code van telenet.

Maar sinds vandaag ben ik voor de eerste keer op Tuinstoel's mafia world geweest (sinds ik een nieuwe PC heb).

Ik had daar, rond de kerstvakantie, een account aangemaakt.
Nu wil ik terug inloggen, en dus vul ik dat formpje in...

Alles blijkt te kloppen, alleen geeft hij deze error:

Citaat:
Je referer is niet geldig, log je uit, en log je in via mafia-world.nl en niet anders.
Refer is:

Dit is geen bericht aan Tuinstoel, maar aan jullie. Mijn vraag is hoe het komt dat mijn refer BLANK is. Dus niets.

Tuinstoel controleert daar op (heel slim) voor crackers tegen te houden. Nu, ik heb helemaal niet de bedoeling Tuinstoel's site te cracken, ik wil hem juist gebruiken om dat spelletje te spelen.

Maar dit gaat niet, aangezien iets mijn referer automatisch BLANK maakt.

Iemand van jullie een idee?
(had al gedacht aan firewalle e.d. maar kan niets vinden, kan zijn dat jullie mss weten waar ik precies kan zoeken)

edit: dit is zowel in FF, Mozilla als IE, kga nu Opera en Avant testen.

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gml - 01/05/2005 13:59 (laatste wijziging 01/05/2005 14:00)
Avatar van Gml HTML beginner Je referer is toch het adres waar je vandaan komt om de site te bezoeken? Als je niet van een link afkomt istie blank

Waarschijnlijk checkt hij de link waar je vandaan komt bij het inloggen, en die is dan om een of andere reden blank bij jou...

Weet niet of dit is wat jij bedoelt met referer maar...
Kweet anders ook nie
:(
Offline nemesiskoen - 01/05/2005 14:02 (laatste wijziging 01/05/2005 14:03)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
je hebt gelijk

maar ik weet wel wat het is, maar niet waarom het een probleem veroorzaakt, omdat mijn echte refer http://www.mafia-world.nl moet zijn. Terwijl het BLANK (niets... NULL... noppes) is

Denk da u refer normaal NOOIT blank is.
Dit is toch gewoon altijd de laatste gegevens van uw header voor uw post data (of get data, of waar ge op uw link hebt geklikt)

het is net alsof ik vanuit about:blank post data heb verzonden naar Tuinstoel's site... wat ONMOGELIJK is :s:s
Offline Gml - 01/05/2005 14:12
Avatar van Gml HTML beginner kan dat gewist worden ofzo tussendoor? zou niet moeten kunnen...
Offline nemesiskoen - 01/05/2005 14:14

PHP expert
het zou niet mogen kunnen, maar het probleem is dat het dat wel doet

en men firewall daar vind ik maar nix...

(en tligt niet aan men browsers, want heb nu bij alles getest (buiten Opera, maar daar moet ik nog even bij wachten omdat Tuinstoel een 5 minuten lang durende cookie zet))
Offline haytjes - 01/05/2005 14:26
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
er zijn programmatjes die je referer weg halen,
soort privacy verhogen
want via referer kan je dus weten op welke sites andere mensen zitten.

miss dergelijk programmetjes geïnstalleerd ??
Offline Gml - 01/05/2005 14:31 (laatste wijziging 01/05/2005 14:42)
Avatar van Gml HTML beginner En als je je firewall tijdelijk helemaal uitschakelt?

edit: nou ik weet niks meer te bedenken waar het aan zou kunnen liggen
Offline nemesiskoen - 01/05/2005 14:32

PHP expert
waarsch diene stomme norton roemel da da blokeert... 'k download namelijk 0 beveiligings programma's 

en 't is pas ne nieuwe, dus ja, vandaar...

kvin nerges iet bij die norton rommel, heb alles al ne keer uitgeschakeld en terug ingeschakeld, leverde hetzelfde resultaat
Offline Tuinstoel - 01/05/2005 15:18
Avatar van Tuinstoel PHP expert Dit probleem hebben meerdere leden wel, maar ik weet het zelf ook nog steeds niet.

1. <?php
  2. $sAfkomst = (isset($_SERVER['HTTP_REFERER'])) ? $_SERVER['HTTP_REFERER'] : '';
  3. if(!eregi('^http://www.mafia-world.nl',$sAfkomst))
  4. { die("Je refer is niet geldig"); }
  5. ?>

Zoiets gebruik ik dan, vrij eenvoudig.
Offline Gml - 01/05/2005 15:34
Avatar van Gml HTML beginner staat daar niet een typefout in (het dakje ^):

'^http://www.mafia-world.nl'
Offline Tuinstoel - 01/05/2005 15:38
Avatar van Tuinstoel PHP expert Nee dat zijn reguliere expressie's, als ik dat niet zou doen zou mw ook wel te hacken zijn. ^ houdt in dat het moet beginnen met wat er na staat.
Offline Frederic - 01/05/2005 15:43
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde en als ik nu binnenkom op http://mafia-world.nl ? bij geen enkele link wordt er een www voorgezet, dus dan is de referer negatief
Offline Tuinstoel - 01/05/2005 15:57
Avatar van Tuinstoel PHP expert Klopt, maar zoals ik het net beschreef doe ik het niet precies, maar lijkt er wel op.
Offline nemesiskoen - 01/05/2005 17:18

PHP expert
tja, Tuinstoel, zoals ik al zij, jou systeem werkt perfect, het ligt niet aan jou code, maar aan mijn rommel PC (die net nieuw is:s).

stomme firewalls e.d., soms verrekt handig, en andere keren gooien ze al je plannen in de war!

bij games.telenet.be is het van hetzelfde
Offline Bouli - 01/05/2005 18:05
Avatar van Bouli HTML interesse Je HTTP_REFERER is alleen gezet, op het moment dat je op een link klikt. Als je van "about:blank" gaat surfen, krijg je geen referer mee, normaal gesproken.

(voor een test: ga vanauit blank naar http://www.bouli.nl/test.php en daarna via http://www.bouli.nl/test2.php via de link naar test.php.
test.php kijkt alleen of een referer gezet is en geeft die weer als dat zo is. Zo niet geeft ie "Niet gezet" weer)

@nemesiskoen:

Het lijkt er op dat jij automatisch een referer meekrijgt. Hoe dit kan weet ik niet, ik heb me daar nooit mee bezig gehouden.
Ik hoorde het woord "Norton" al eens vallen en die is bij mij dan ook meteen verdachte #1. (is brol, zoals de belgen zeggen )
Verdachte #2 lijkt mij toch Telenet, met een (foutieve) instelling (misschien proxi?).

Gezien het feit, dat je met een nieuwe pc werkt, kan ik ook niks anders verzinnen, tenzij je zelf iets met die functie geinstalleerd zou hebben, maar zoals je al zei, heb je dat niet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s