Lid |
|
ik weet, maar ik zou een toch een beetje oppassen met zulke zaken. Vooraleer je er je werk & tijd gaat insteken is het missch handig de (uitgebreide) license agreement door te nemen. Je weet nooit wat er in staat. Zo heeft M$ afgelopen dagen vele sites gemaild om screenshots van hun nieuwe "Longhorn" van het web te halen. Je mag het dan al aanschouwen als zijnde reklame voor hun OS, daarmee wil dat niet zeggen dat het mag. Allee, mijn persoonlijke mening he. Wat je doet is uw zaak uiteraard ;)
En liedjes? Daar twijfel ik al helemaal aan. Ze zouden het kunnen zien als zijnde een onderdeel van hun OS (tja).
Dat brengt me wel op een bijkomende vraag: wie heeft er SABAM info over het plaatsen van copyrighted mp3 op sites? Naar ik heb gehoord via via, kan het dus inderdaad wel indien je een bijdrage betaald. Zo zou je een SABAM bijdrage kunnen betalen die je bvb rechts geeft om 15min mp3 online te zetten. Het gaat hier nu niet over het feit van "wie doet dat nu!", maar over het feit wat je zou moeten doen om legaal in orde te zijn....
Grtz,
T.
|