login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

VB AND HTML

Offline T2000 - 27/04/2005 21:44
Avatar van T2000Lid Zijn er onder jullie bij die al eens geëxperimenteerd hebben om html layout aan te maken via VB(.net) ? Ervaringen? Moeilijk?
Zat met een ideetje te spelen, maar aangezien ik ook geen krak ben in beide ;)

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tomk - 28/04/2005 07:56
Avatar van tomk ASP interesse Je bedoelt met VB ASP.NET ? Daar wel veel mee leer het gewoon het is echt niet moeilijk je met alleen asp onder de knie hebben ;) ... Ik vind persoonlijk asp makkelijker dan PHP. maar dat is uiteraad mijn mening. Maar het is gewoon hetzelfde als met PHP.
Offline Gerard - 28/04/2005 10:52
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik zat al te denken bij de post van de topicstarter of hij nou gewoon een template wilde maken in HTML en deze dan invullen met VB.... of de HTML genereren aan de hand van dynamic content die geleverd wordt door de VB applicatie.

Maar ASP(.NET) is inderdaad een mooie taal om te leren. Ooit begin ik er ook nog mee 
Offline Ontani - 28/04/2005 11:03 (laatste wijziging 28/04/2005 12:52)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
ik ben een programmatje gemaakt in vb die via dynamsche code stats genereerd in HTML, niet bepaald simpel:

voorbeeldjes op:
http://ssf.be.tt/stats1/ssf1/
of
http://clanssf.ifreepages.com/stats1/ssf1/

reclame kan ik niets aan doen, die mensen hebben de stats geupload op een gratis server

ik zal er straks nog eente toevoegen, weet nu het adres niet meer vanbuiten

hier is ie:
http://members.fortunecity.com/nr3al/stats/

** En zoals je ziet heb ik nog een fout in m'n programma staan bij name met < en > &lt; en &gt;
Offline prorsoft - 28/04/2005 14:54
Avatar van prorsoft PHP gevorderde Ooit eens geprobeerd een site te maken met VB 6.0 pro, maar dan kan je je site niet echt mooi maken, tgaat daar meer om scripting.
Offline T2000 - 28/04/2005 16:03
Avatar van T2000 Lid Mijn idee was inderdaad zoals Proximus voorstelde:via een soort van template werken en met de VB.net code deze invullen. Iets gelijkaardigs aan Ontani's project. Ik zoek nog wat verder naar de nodige info. Alvast bedankt voor jullie reakties.
Offline Ontani - 28/04/2005 17:22

-1
template inlezen met streamreader

dingen zoals bijvoorbeeld

{title},{sender},{ip} vervangen door een variabele die je hebt en opslaan als een html bestanden ofzo...

zou gemakkelijk genoeg moeten zijn
Offline Gerard - 28/04/2005 18:00
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ben benieuwd wat je gaat maken T2000, keep us informed :]
Offline T2000 - 28/04/2005 18:36
Avatar van T2000 Lid ok Ontani, ga ik bekijken. Och Proximus, zoveel stelt het nu ook niet voor ;). Gewoon een handigheidje dat ik zou kunnen gebruiken om via web de status van bepaalde dingen aan te tonen. Je hebt wel van die tools die dat doen, maar dat is hoofdzakelijk de status van servers weergeven adhv pings of snmp. Ik wil zelf iets maken met mijn eigen zaken die ik dan via dat VB tooltje kan aansturen.

Trouwens, Ontani, ben jij goed weg met vb.net ?
Offline Ontani - 28/04/2005 21:20

-1
veelste goed heb een volledige server admin gemaakt voor soldier of fortune 2 demo, omdat er niets te vinden is voor de demo, en er geen sniper server zijn in de Full.

admin geeft berichten bij auto headshots en neckshots ingame.
als er iemand zegt !hs, !ns, !bs, !rules wordt er een random bericht gegeven voor headshot, neckshot, ballshot en de rules van de server.

vrij inventief al zeg ik het zelf 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s