login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Domeinnaam voor eigen server

Offline Frisbee - 25/04/2005 14:52
Avatar van FrisbeeHTML beginner ik wil een domeinnaam voor een website die op mijn eigen server (thuis) draait. Hoe kan ik die registreren? Ik heb een statisch IP (chello) maar heel soms (ongeveer 2x per jaar) krijg ik wel een ander IP. Ik moet dus wel zelf de DNS aan kunnen passen. Weet iemand hoe dit werkt?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thijs - 25/04/2005 14:58
Avatar van Thijs Crew hosting Dan moet je gebruik maken van domeinnaam forwarding. De meeste hosting bedrijven zorgen hiervoor tegen een kleine meerprijs.
Offline zointer - 25/04/2005 17:23
Avatar van zointer HTML gevorderde
Citaat:
ik wil een domeinnaam voor een website die op mijn eigen server (thuis) draait.

dat kan [url=http://www.dnstools.nl/index.php?qid=548&subid=92&catid=]Domeinnaam voor eigen thuis server[/url] is dit er een

Citaat:
Hoe kan ik die registreren?

gewoon bij een firma die domeinamen regt

Citaat:
Ik heb een statisch IP (chello) maar heel soms (ongeveer 2x per jaar) krijg ik wel een ander IP.

dan heb je een uniek IP adres (static IP) die niet wijzigt:?:

Citaat:
Ik moet dus wel zelf de DNS aan kunnen passen. Weet iemand hoe dit werkt?

zie link

woorden lijst:
Wat is een statisch IP adres?
Citaat:
Een andere aanduiding voor een vast IP-adres. Een vast IP-adres betekent dat u bij iedere sessie of verbinding die u met internet maakt hetzelfde IP-adres krijgt toegekend.

Wat is een dynamisch IP-adres?
Citaat:
Een dynamisch IP-adres wil zeggen dat bij iedere nieuwe verbinding die met internet wordt opgezet er telkens een nieuw IP-adres wordt toegekend uit een bepaalde range IP-adressen van de ISP.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s