Thomas - 20/04/2005 14:17 (laatste wijziging 20/04/2005 14:27)
Moderator
Al vanaf het moment waarop het onderdeel nieuwsartikelen (nieuwsartikels, zo je wil) was ingevoerd, had ik twijfels over het bestaansrecht van dit onderdeel.
theorie:
Het idee is dat leden (die daartoe bevoegd zijn) verwijzingen naar opmerkelijke / interessante nieuwsartikelen kunnen plaatsen en hierbij hun eigen mening over het nieuws kunnen geven.
praktijk:
Men laat het vaak na een directe link te plaatsen naar het bewuste nieuwsartikel, vaak is het 'commentaar' wat er dan hier aan toe wordt gevoegd een andere verwoording van hetzelfde nieuws - sommige mensen nemen niet eens de moeite om er zelf iets van te bakken en knippen en plakken gewoon letterlijk passages (auteursrecht, wat is dat ?).
Ook gebruiken crewleden die ergens hun ei kwijt moeten deze rubriek om "hun" nieuws te plaatsen - op die manier wordt deze rubriek ook min of meer kunstmatig in leven gehouden.
Vervolgens zouden artikelen in deze rubriek ook gecontroleerd moeten worden door de crew. Klopt de bron, is er niets gekopieerd, staan er niet al te veel spellingsfouten in et cetera. Pas sinds kort is deze rubriek aan wat strengere eisen gebonden (en dit nieuws wordt dan... verrassing... in een nieuwsartikel geplaatst, en niet in het gewone site-nieuws (hinken op twee benen ?).
Dit hele artikelensysteem is dus nogal bewerkelijk.
Daarnaast zou je je kunnen afvragen of iemand wel geinteresseerd is in de mening van de persoon die hier nieuws meldt via dit artikelensysteem. Ik in ieder geval niet.
De wat grotere nieuwssites gebruiken vaak RSS (een gestandaardiseerde subtaal van XML om op uniforme wijze snel headlines te kunnen verspreiden).
Sitemasters beschikt over de middelen om deze nieuwsfeeds uit te lezen (jah, door mij geschreven, dus het is ook een beetje reclame voor mijn eigen produkt ), en dit gebeurt ook. Rechts bovenaan in de navigatiebalk zit een hyperlink RSS waarin de in- en externe nieuwsfeeds staan.
Hier zie je (redelijk snel) overzichten van nieuws die verschillende sites aanbieden. Je kan direct naar het nieuws klikken dat jou interesseert (zonder lastig gevallen te worden door iemand zijn mening), het vereist nul komma nul onderhoud en het vermelde nieuws is altijd actueel.
Linksom of rechtsom kopieert het artikelensysteem gewoon nieuws, het is misschien een "leuk extraatje" voor sitemasters als site, maar het dient niet echt een doel.
Graag zou ik eens van de leden (want die worden nogal eens buiten spel gezet als het gaat om de ontwikkeling van sitemasters en haar functionaliteit IMO) willen weten hoe zij hier over denken.
De stelling luidt:
"Het artikelensysteem is overbodig"
Beargumenteer je antwoord.
Volgens mij weten jullie inmiddels wel hoe ik er over denk .
Nieuwssysteem vind ik wel fijn (afgezien dat ik dit ook 2 keer heb gebruikt voor knippen en plakken), gewoon voor kleine artikelen en andere zaken die niet op het grote nieuws rubriek hoeven.
Citaat:
Ook gebruiken crewleden die ergens hun ei kwijt moeten deze rubriek om "hun" nieuws te plaatsen - op die manier wordt deze rubriek ook min of meer kunstmatig in leven gehouden.
vind ik niet echt kloppen, aangezien ik ooit heb gepost dat ik, vinTage en Sean (die nu weer uit de crew is) in de crew waren gekomen, dit was enkel om op deze plek welkom woordjes (of andere woordjes) te laten plaatsen door leden zodat ze dit niet op het forum hoefde te toen (waar ze dan weer punten voor zouden krijgen terwijl dat waarschijnlijk niets met het topic te maken had). Over knippen en plakken kan ik kortbondig zijn; niet nodig, en vooral nutteloos, ben er dan ook mee gestopt nadat jij mij hierop gewezen had op het medewerkers forum.;-)
Citaat:
Pas sinds kort is deze rubriek aan wat strengere eisen gebonden (en dit nieuws wordt dan... verrassing... in een nieuwsartikel geplaatst, en niet in het gewone site-nieuws (hinken op twee benen ?).
Zoals eerder gezegd vind ik dat niet nodig om dat in een groot nieuwsartikel te plaatsen, dit ging over het posten van nieuwsartikelen dus wordt het op het bij de nieuwsartikelen geplaats, quite simple.
Citaat:
Daarnaast zou je je kunnen afvragen of iemand wel geinteresseerd is in de mening van de persoon die hier nieuws meldt via dit artikelensysteem. Ik in ieder geval niet.
Eigen menig, heb ik geen commentaar op.
Citaat:
Sitemasters beschikt over de middelen om deze nieuwsfeeds uit te lezen (jah, door mij geschreven, dus het is ook een beetje reclame voor mijn eigen produkt^^)
Dit vind ik onnodig om erbij te vermelden...
Citaat:
Hier zie je (redelijk snel) overzichten van nieuws die verschillende sites aanbieden. Je kan direct naar het nieuws klikken wat jou interesseert (zonder lastig gevallen te worden door iemand zijn mening), het vereist nul komma nul onderhoud en het vermelde nieuws is altijd actueel.
Hier heb ik aldus ook geen problemen mee, als jij het RSS systeem graag gebruikt, en waarschijnlijk meerdere leden ook, dan doe je dat maar... daarvoor is het ook door jou gemaakt
Citaat:
Linksom of rechtsom kopieert het artikelensysteem gewoon nieuws, het is misschien een "leuk extraatje" voor sitemasters als site, maar het dient niet echt een doel.
Vind ik wel, aangezien mensen (zie poll) veel op sitemasters zitten vind ik het wel goed dat er nieuws geplaatst wordt, alleen daarvoor al hoeven ze niet meer achter hun beeldscherm uit te komen, volledig nutteloos vind ik het niet!
Citaat:
De stelling luidt:
"Het artikelensysteem is overbodig"
Ik ben het er wel mee eens. Als er nou wat nieuws werd geplaats wat iets maken heeft met deze site, maar dat gebeurt weinig. Het is vooral "wereld nieuws" wat geplaatst wordt en wat je overal op echte nieuwssites, op het journaal en in de krant ook kan vinden. Het zou voor de meeste mensen dan ook geen nieuws meer zijn wanneer ze het hier lezen. Het is alleen maar een plekkie waar leden hun mening er even snel over kunnen geven.
"Sitemasters beschikt over de middelen om deze nieuwsfeeds uit te lezen (jah, door mij geschreven, dus het is ook een beetje reclame voor mijn eigen produkt)"
Dit vind ik onnodig om erbij te vermelden...
Nou, eigenlijk is dat wel belangrijk - ik vertel er eerlijk bij dat dat onderdeel van mij is. Ik kan er ook het nut van inzien (anders had ik het niet gemaakt). Dat artikelensysteem was er ineens als een donderslag bij heldere hemel, er was nauwelijks iets van tevoren van aangekondigd, en de invoering ervan is gewoon doorgedrukt, terwijl het merendeel van de crew het hier niet mee eens was, if I recall correctly.
Nou, eigenlijk is dat wel belangrijk - ik vertel er eerlijk bij dat dat onderdeel van mij is. Ik kan er ook het nut van inzien (anders had ik het niet gemaakt). Dat artikelensysteem was er ineens als een donderslag bij heldere hemel, er was nauwelijks iets van tevoren van aangekondigd, en de invoering ervan is gewoon doorgedrukt, terwijl het merendeel van de crew het hier niet mee eens was, if I recall correctly.
Weet ik niets van aangezien ik toen nog niet in de crew zat!:|
Dennis - 20/04/2005 14:45 (laatste wijziging 20/04/2005 14:52)
Grafische expert
We zijn bezig om een nieuw artikelsysteem te ontwikkelen.
Ik stuurde bvb. een artikel in over Apple, ooit al een een nieuwsartikel over Apple gelezen op SiMa? Neej. Nochtans heeft geloof ik minimuum 30 % een Apple in zijn bezit.
Ik stuurde bvb. een artikel in over Apple, ooit al een een nieuwsartikel over Apple gelezen op SiMa? Neej. Nochtans heeft geloof ik minimuum 30 % een Apple in zijn bezit.
Als dit zelfgemaakt is, dan verhoogd het het niveau van Sitemasters, zo niet, dan wordt het verlaagd. Je bepaald dus zelf of het stijgt of daalt!
Ja, en als je Nu.nl of een andere nieuwssite bezoekt, kun je dit soort artikelen niet lezen ? Wat je hier post komt toch daar vandaan of niet ? Dus waar ben je mee bezig: nieuws kopiëren.
Ik vind het niet erg als nieuws wordt overgenomen van andere nieuwssite's, indien dit wel herschreven is dan.
Hierop kan dan door de leden een mening worden gegeven alsmede een discussie die daar uit kan voortvloeien.
Vooral daardoor zie ik wel het nut van zo'n nieuwsartikelensysteem.
Ik ben geinteresseerd naar objectief gebracht nieuws, niet in de mind-twist die iemand hier aan geeft. Dat artikelensysteem is dus IMO een nutteloos tussenstation.
Dat is dus het punt het moet herschreven worden, en wat ik ervan heb gezien gebeurde dat dus niet. En als het al herschreven wordt wordt het niet goed gedaan. Ik zeg niet dat ik het wel kan, het is namelijk best moeilijk om een artikel te herschrijven.
Je kan beter gewoon linken naar de artikelen, daarmee vind ik het systeem van FangorN dus beter.
1284 punten
Ik stem tegen. Waarom? Het nieuws is toch te laat.
Dan ga ik alleen voor de RSS-feeds, dat deze wat meer zichtbaar getoond worden. Maar die handgeschreven artikelen ken ik bijna altijd allang, voordat ze op Sitemasters.be komen.
Van mij mag het weg, ik was nooit een voorstander hiervan.
Het principe is makkelijk, maar de tekst wordt gewoon letterlijk van een andere website overgenomen, en waarom zou ik speciaal naar SiteMasters gaan om het nieuws te weten te komen? Als ik iets wil weten ga ik wel naar nu.nl ofzo, waar een volledig overzicht is van het nieuws van de dag. Ik vind het vrij nutteloos omdat er ook zo weinig wordt gepost, en dan ook maar alleen maar van die internet/computer dingen die mij persoonlijk ook geen ene fuck interesseren over het algemeen.
Ik vind het nieuws systeem wel interesant, natuurlijk zijn niet alle berichten even interesant, maar dat is per persoon verschillend, ik hoef bijvoorbeeld niet te weten hoe het het de paus zit, maar vond het artiel over macromedia weer wel interesant, ik ben geen figuur dat op nieuwssites kijkt, alles wat ik weet (behalve van radio en tv) lees ik hier (als de titel me aanstaat).
Ik weet niet hoe het zit met de rechten als men 100% copierd, maar ervanuitgaand dat als er een directe link naar de bron bij vermeld word, zal dat wel goed zijn. (sry als ik fout ben)
Maar van mij hoeven de nieuwsberichten dus niet herschreven te worden, wel vind ik dat de artkelen iets met de "computer wereld" te maken moet hebben, of dat nou over een programma is, of een interview met eoa computergigant/designer/scripter maakt mij niks uit.
Ik vind het nieuwsssyteem ook niet echt zinvol omdat ( zoals Tuinstoel al zegt ) als je nieuws wilt weten je wel naar nu.nl of andere nieuws sites gaat. Het nieuws wordt meestal gewoon ingekort en dan hier geplaatst.
Dus..... van mij mag het weg.
Ik ben het volkomen met Vintage eens, zodra het over computers gaat. Ik ben zelf niet iemand die altijd zit te zoeken naar informatie hierover. Als ik dan zon artikeltje lees is het meestal best wel interesant (soms ook niet:p ) Doordat leden hierop kunnen reageren kun je zien hoe zij over bepaalde dingen denken en krijg je er misschien extra informatie bij:D