login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cronjob

Offline xSc - 14/04/2005 19:32 (laatste wijziging 14/04/2005 19:35)
Avatar van xScOnbekend Ik heb een cronjob:

* * * * * GET http://domein.nl/test.php

Elke minuut wordt er dus dit script uitgevoerd. Nu krijg ik per e-mail (want dat heb ik ingesteld) ongeveer een keer of 7 per dag een mail met de volgende melding (dus ongeveer 7 keer op een dag gaat het fout):

<HTML>
<HEAD><TITLE>An Error Occurred</TITLE></HEAD>
<BODY>
<H1>An Error Occurred</H1>
500 Can't connect to sub.domein.nl:80 (Bad hostname 'sub.domein.nl')
</BODY>
</HTML>

Terwijl het script, wanneer ik het handmatig aanroep, altijd goed functioneert. Wat kan een oorzaak ervan zijn? Kan het bijv. dat het te lang duurt voordat hij de pagina opgevraagd heeft (soort timeout ofzo)?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 14/04/2005 20:13
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Euh, heb je nu expres die domeinen veranderd in domein.nl, of is het zo ingesteld? Als het zo is, moet je de domeinnaam invullen die je gebruikt.
Offline Klopper - 15/04/2005 00:20
Avatar van Klopper HTML interesse * * * * * opdracht
wordt veelal gebruikt om dingen te synchroniseren en wordt dus constant door het systeem gebruikt...
Laat eens de inhoud van test.php zien... Daarin valt wss wel te zien wat er aan de hand kan zijn...
Ik denk zelf dat het bestand zo snel achter mekaar opgevraagd wordt op een trage server, dat het niet meer kan leveren aan bepaalde bronnen, en dus 'vast loopt'...
Stel maar eens voor dat je de hele dag door aan het typen bent (2 handen), en dat je ondertussen moet eten, drinken en naar de wc moet... Dan heb je het zelf dus te druk en kan je dus niet altijd typen...
Offline xSc - 15/04/2005 07:24
Avatar van xSc Onbekend domeinen heb ik gewijzigd. bestand test.php bevat 1 query die een controle uitvoert en daarna tabellen update. De mogelijkheid van Klopper zou inderdaad kunnen. Het gaat van de 1440 keer 'slechts' 7 keer fout.

Het is trouwens wel een hele snelle server.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s