Er is mij gevraagd een webwinkel te programmeren waarin eigenlijk de standaard dingen worden gedaan zoals ieder "respectabele" webwinkel heeft.
Nu ben ik nieuw in dit soort dingen en ik vraag mijzelf dan ook af hoeveel ik hiervoor ongeveer kan vragen.
Ik bedoel, het is veel werk om een complete webwinkel te maken, en dacht aan een bedrag rond de 1000 euro.....
Ik heb vaker websites van webdesingbedrijven die er $1800 voor vragen.
Maarja, ik denk dat dat afzetterij is, want de klant weet er niets vanaf, en ik denk dat je daar toch niet zo lang mee bezig bent. Je kunt ook een prijs per uur vragen. Ligt eraan hoe oud je bent, en wat je al gemaakt hebt dan.
Heb meerdere "kleine" websites gemaakt, per uur heeft waarschijnlijk geen zin omdat ik niet weet hoeveel uur ik er ongeveer en kwijt ben...
Ook is een vast bedrag voor de klant een stuk fijner omdat men dan van te voren weet wat het totaalbedrag wordt.
Het is wel de bedoeling dat het er professioneel uit ziet (logisch), alsmede veilig.
Ik krijg ook de indruk dat ze wel veel geld gaat verdienen aan de webwinkel,maarja, als je te veel gaat vragen dan gaat ze naar iemand anders toe, maar er zit nou eenmaal veel tijd in het maken van een webwinkel...
Zoals al eerder is gezegd zijn dat standaard webwinkels, deze wordt speciaal gemaakt voor haar wensen, en daarnaast wordt er natuurlijk een admin functie ingebouwd waardoor de eigenaar voortaan alles kan regelen.
Ik weet zeker dat je geen volledige webwinkel kunt bouwen (van niets) in 20 uur, dat bestaat niet!
en btw je zou het misschien niet in 20 uur doen maar zeker in een week !. en als je er dan 24/7 aan bezig ben kom je nog niet bij de 200. en je bent er echt geen 24/7 aan bezig. 200 uur is wel overdreven. maar €1000 denk ik niet. ligt aan de kwaliteit van je script
tja, zie wette...
als je zelf een standaard webshop maakt kan je hem net zo goed van hotscripts of dergelijke nemen, maar dat is juist NIET HET PLAN... dus ik geloof best dat het een zeer uitgebreide UNIEKE webshop zal worden. Dus 1000 is zeker een redelijke prijs... ik ken mensen die meer dan 2000 hebben moeten dokken voor een siteje met een klets ASP er in... vergeleken met dat is jouw prijs zeker heel PROPER! Maarja... die mensen waren natuurlijk ook wel fat in de zak gezet
Je kunt gerust 1000,- euro vragen indien het een redelijk uitgebreide webshop moet worden. Je zult later waarschijnlijk je beroep ervan (willen) maken en je moet ook je brood kunnen verdienen voor je gezinnetje ;)
Id 200 uur lijkt me wel overdreven.. Ik zou gokken dat je er tussen de 50-100 uur mee bezig ben. En als je dan €1000,- euro zou vragen zit je wel goed denk ik. Die webshops die rond de €1500-2000 (normale prijs) kosten zijn meestal inc. graphics en niet zo heel uitgebreid, maar reken er maar op dat normale webprogrammeurs over de €30 per uur verdienen, dat is het minimalen als je het echt serieus doet. Maar in jou geval zal het wel zwart zijn? Dus ik denk dat je met €1000 à €1250 wel netjes zult zitten.. ligt eraan hoe uitgebreid ie is.