Beter gezegd, hoe ik denk:
1. Doel bedenken.
2. Aan hand van doel idee bedenken.
3. Idee uitwerken in PS.
4. Resultaat checken, mooi -> stap 5, lelijk -> begin opnieuw.
5. Layout Slicen.
6. HTML valideren.
7. PHP Scripten^^
Duidelijk?
nee, maar hij heeft wel gelijk
't is best om eerst PHP te doen, en dan pas valid maken...
want je gaat ZOWIEZO html in je PHP script hebben, al is het maar simpele output, of een vaag tabelleke me linkje zoals vinTage als voorbeeld geeft
Belangrijk is dat je weet wat je wilt, daarna ga je een beetje lopen prutsen in fireworks of photoshop.
Belangrijk is dat je je doelgroep vast bepaald... aan de hand van je doelgroep kan je het design gaan maken, als een je een site gaat maken voor het lokale bejaardentehuis lijkt me het geen goed idee met vette flashintro's erop te knallen en pixelfonts te gebruiken.
Typografie is natuurlijk hierbij erg belangrijk.
Browsercompatible coden kan ook afhankelijk zijn van je doelgroep, maar het idd wel een aanrader.
Ik blader meestal inderdaad gewoon door wat tutorials daar vind ik meestal wat ideetjes en die werk ik dan uit. Voor html moet je gewoon even de tutorials doorlezen dan word het vanzelf allemaal wel duidelijk .
Natuurlijk eerst denken hoe en wat je wilt maken.... bekijk een paar layotus van enkele websites, en voeg die in gedachten samen.... (doe ik 's avonds in men bed ofwel tijdens een saaie les!..)
Daarna open ik standepete Dreamweaver, gene PS ofzo....
Hierin werk ik dan uit hoe de opbouw er ongeveer zou moeten uitzien.
Daarna start ik Fireworks op en maak de achtergrond, header, menu plaatjes, etc.... Deze dadelijk invoegen in Dreamweaver, en zo verder opbouwen....
Zoals ik al zei: een uitschietertje.... ik werk nooit in PS, maak er nooit layouts in om te slicen, etc.... rechtstreeks in dream en fireworks
Ik heb ook Dreamweaver op de pc staan, maar kep 'm volgens mij maar 3x gebruikt ofzoiets ik gebruik (net als mn neef, zie post hierboven) ook kladblok (of crimson of wordpad++:p )
wysiweg is not what you see in any browser...
wat ik daarmee bedoel is dat dreamweaver er soms brol tss ramd (natuurlijk niet zo waanzinnig als frontpage) die niet door elke browser word geacepteerd..
wat dus een invalid, non-MultiBrowser website levert... geef mij maar afbeeldingen gemaakt met photoshop in een lay geramd!!!