login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Server Thuis

Offline Schokkie - 08/04/2005 07:52 (laatste wijziging 08/04/2005 09:23)
Avatar van SchokkieNieuw lid Hallo,

Somigge mensen spreken hier dat zij thuis een eigen server staan hebben.
Ik heb daarbij enkele vragen.

1) Draaien zij daar dan een volledig een eigen website op ?
2) draait er op die website dan ook PHP ?
3) Hebben zij dan ook de mogelijkheid om SQL te draaien ?

4) Hebben zij dan ook een www.uwdomein.be, hoe koppelen ze dan hun steeds wijzigend IPnr aan hun domein ?

5) hebben zijn dan ook hun eigen email server draaien ?
vb : info@uwdomein.be

6) En hoe zit het dan met de beveiliging ? Hackers ?
Als prof al eens gehackt worden ?

7) En de server zelf dan ? Blijft deze dan 24h op 24h aanstaan ?
en wat voor PC is minimaal goed AMD 350Mhz met 128MB interngeheugen en HD van 80gb?

Ik weet het, het zijn veel vragen. Ik wil zelf ook een eigen serveropstellen ....

Hartelijk dank voor zij die reageren....

Schokkie

;-) ;-)

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 08/04/2005 09:00
Avatar van Legolas Onbekend 1:: of course eigen website. na de hand ook van klanten. wat heb je er anders aan volgens mij.
2&3:: raad ik wel aan, want als je dat niet hebt kun je helemaal niks in php en mysql doen, je klanten ook niet.
4::tja, dat weet ik ook niet precies, mss ff bij w3schools zoeken.
5:: dat kan, maar dat kunnen ze ook weer laten hosten door een ander hostbedrijf. die heeft wel een eigen mailserver draaien. dat kan je ook zelf doen. dr zijn genoeg boeken voor.
6:: beveiliging: ip spoofing e.d. kun je verwachten, maar daar kun je maatregelen tegen nemen (ken ik niet uit m'n hoofd).
De server: tja, ligt er aan hoe druk hij bezocht gaat worden (die websites) en hoe vol hij gaat staan. al gaat er 50GB op staan, zou ik toch wel een lekkre P4 kopen ofzo, want dan gaat die 350mhz denk ik vastlopen. HD is wel goed. Verder weet ik het niet precies.
Offline Frisbee - 08/04/2005 09:21
Avatar van Frisbee HTML beginner ik heb thuis een oude P2 350mhz met 64Mb ram draaien als webserver. je kunt op die pc gewoon apache, php en mysql installeren. je moet die pc inderdaad altijd aan laten staan want anders is je website niet berijkbaar.

ik heb nog geen mailserver draaien maar wil dit wel gaan doen. moet nog uitzoeken hoe dat moet 

je kunt de domeinnaam naar je eigen server laten verwijzen door de DNS te wijzigen in het adres van je server. als je een dynamisch ip hebt kan dat volgens mij niet.

je moet op je router er voor zorgen dat poort 80 wordt doorgestuurd naar je server.

hoe veilig het is hangt van jezelf af. je kunt hem helemaal zelf instellen dus hij wordt zo veilig als jij hem maakt.
Offline Schokkie - 08/04/2005 09:24
Avatar van Schokkie Nieuw lid dus vraag je aan vrienden (die je mag vertrouwen) of zij even willen proberen om te Hacken ?
Offline Frisbee - 08/04/2005 09:30
Avatar van Frisbee HTML beginner dat is een goeie manier om het te testen ja. bij het bedrijf waar ik werk betalen ze zelfs voor hackers die de server proberen te hacken en dan een rapport schrijven met punten waarop het beter kan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s