login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

FTP server?

Offline pepijnfens - 31/03/2005 16:25
Avatar van pepijnfensLid Hey, ik heb flink wat foto's gemaakt op een vakantie, en nu wil ik natuurlijk dat iedereen die vna me kan downloaden 
Zoals de naam al zegt DACHT ik snel even een FTP op te kunnen zetten (omdat ik dit in het verleden ook wel eens gedaan had). Maar nu hebben we tegenwoordig een netwerk met een wireless accespoint (en router) + een Speedtouch modem (met router).
Dus ik ben nu al te lang aan het klooien en wil graag deskundige hulp .
Ik ben al zover dat ik weet dat ik passive ftp nodig heb, en als software gebruik ik bulletproof ftp server.
Maar eigenlijk mijn belangrijkste vraag is: Op welk adres kunnen mijn "gasten" de server bereiken? want ik zat eens te denken dat dat nooit een adres uit mijn netwerk kan zijn (192.168.254.xxx), omdat iedereen dat bijna heeft. Dus ik zat te denken aan het remote ip, maar dan zou je weer problemen krijgen als je bijvoorbeeld 2 servers in een netwerk hebt staan. Kan iemand mij dit uitleggen??

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Klopper - 31/03/2005 16:30 (laatste wijziging 31/03/2005 16:30)
Avatar van Klopper HTML interesse het kan inderdaad nooit een ip-adres uit je netwerk zijn.
Maar in je speedtouch-modem/router moet je instellen dat poort 21 naar jou server/computer gaat waar je de foto's op hebt staan. En dan kunnen anderen op jou ftp-server komen door jou externe ip-adres op te vragen in hun ftp-client.
Het instellen doe je trouwens via NA(P)T.
Offline leendertW - 31/03/2005 16:36
Avatar van leendertW PHP beginner Iid moet je poort 21 forwarden (dit verschilt per router waar je dit kan doen want bij sommige routers zit het ook onder virtual server) naar jouw internet ip adres.
Jouw externe ipadres kan je te weten te komen door even naar http://www.watismijnip.nl te gaan.
Offline Klopper - 31/03/2005 16:39
Avatar van Klopper HTML interesse Pepijnfens en ik hebben dezelfde router/modem (van speedtouch), en daar noemen ze het NAT of NAPT 
PS: Je hoeft bij het instellen niet per se het externe ip-adres in te vullen (ook al staat dat er wel)...
Offline jeffreydv - 31/03/2005 16:42
Avatar van jeffreydv HTML beginner wat is et verschil tusse inside en outside?
dat moet k invulle, inside en outside ip adres ne inside en outside poort...
Offline Klopper - 31/03/2005 16:46
Avatar van Klopper HTML interesse Outside ip moet je leeg laten, en inside ip moet je het ip-adres van de computer/server invullen waar de foto's op staan. En de de in/outside port moet beide 21 zijn.
Offline jeffreydv - 31/03/2005 16:47
Avatar van jeffreydv HTML beginner ok thnx
Offline Gerard - 31/03/2005 21:38 (laatste wijziging 31/03/2005 21:39)
Avatar van Gerard Ouwe rakker NAT is Network Address Translation...
Je moet op zoek gaan naar Virtual Server.. zo heet het vaak
Offline Klopper - 31/03/2005 22:10
Avatar van Klopper HTML interesse Proximus, welk deel van jou hersenen werkt niet???
Lees mijn stukje van 16:39 uur eens!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s