login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

linux en server

Offline infinity - 25/03/2005 17:54
Avatar van infinityGouden medaille

Grafische gevorderde
ik heb hier dus nog een oude comp staan en die wil als server gaan gebruiken met linux. maar welke linux kan ik hiervoor het beste gebruiken?
het is namelijk de eerste keer dat ik met linux ga werken dus heb dr nog niet zoveel verstand van.

alvast bedankt:)

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline twopeak - 25/03/2005 17:59
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
neem dan best een linux voor beginners.
Je kunt er evengoed een server op draaien, maar je zal sneller je weg vinden.

Op verschillende sites vind je uitleg welke distributie voor welk soort personen is.
De zoektocht hiernaar zal je helpen dingen te begrijpen die je niet zult begrijpen als je altijd alles aan anderen vraagt.
Offline barry - 25/03/2005 18:03
Avatar van barry PHP interesse Mja... kweeniet wat voor comp je hebt..

Een grafische versie is natuurlijk het makkelijkst...
Persoonlijk vind ik Debian een erg lekkere distributie, maar das geen grafische versie ;)

Maar waarom wil je percee met Linux dan? Met een Windows server versie kan je ook prima een webserver draaien en is voor een beginner VEEL makkelijker...
Offline infinity - 25/03/2005 18:11
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
ik hoef niet persee met linux maar het is geloof ik veel stabieler enzo. maar ik zit er nu trouwens wel aan te denken om een windows server te nemen want ik wou een server voor een spel hosten en kom dr net achter dat die niet op linux kan draaien.

maar ik ga nog ff verder opzoek en ook ff naar dat debian kijken.
(het is een best oude pc dus ik denk niet dat een grafische versie handig is)
Offline Wim - 25/03/2005 18:26
Avatar van Wim Crew algemeen Elke gameserver is er voor linux, maar ze zijn er niet allemaal voor windows. Neem het van mij aan, ik zit in het gamehosting's vak...

Bovendien zou Red hat (http://redhat.com/) of Fedora Core (http://fedora.redhat.com/) een prima keuze zijn!
Offline lau - 25/03/2005 21:11
Avatar van lau HTML interesse Fedora Core en tijdens installeren server kiezen.
Offline infinity - 25/03/2005 21:15
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
ja die fedora had ik ook al gevonden die ga ik ook uit proberen.

maar wimmarien probeer maar es een ravenshield server te hosten MET punkbuster dat gaat niet lukken als ik sommige mensen op internet(google) mag geloven
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s