login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wi-Fi probleem WinXP en Win98(SE)

Offline pepijnfens - 20/03/2005 17:21
Ik heb al een tijdje een Wi-Fi netwerk in huis, maar ik ben er niet echt tevreden over. We hebben een Acces Point staan in de woonkamer. Daarop zit eeen alcatel speedtouch modem op aangesloten. Daar staat ook een pc met Windows XP erop. Daar doet hij het natuurlijk ook goed want daar zit Wi-fi ondersteuning op enzo.
Op zolder (2verdiepingen hoger) staat de pc met windows98se erop. Daar gaat het natuurlijk fout: Er zit geen wi-fi ondersteuning op; maar daar heb ik dus een speciaal programma voor wat aangeeeft dat hij met een signaal van de 50% tot 80% toch altijd wel een goed bereik heeft.
Maar als je dan bijvoorbeeld Internet explorer of firefox opstart, dan doet hij het maar zelden goed, en als het dat goed gaat, dan valt hij na een paar minuten weer uit .
Ook het bestanden delen tussen deze 2 gaat natuurlijk moeilijk: Ik heb ze beide in de werkgroep THUIS gezet, maar toch kunnen ze alleen elkaar vinden.

Dat is natuurlik heel vervelend en daarom hoop ik dat jullie iets weten op dat probleem.
Ik denk dat de volgende dingen er misschien iets mee te maken hebben:
-Op het AP en op het modem zit een DHCP server, en die staan ook aan (2 in 1 netwerk dus).
-Het AP en het modem hebben beide een hele uitgebreide configuratie (DNS, NAPT, wat je maar kunt verzinnen) en ik gebruik het niet, dus misschien moet ikdaar ook wel gebruik van maken.
-het modem zit op 10.0.0.138 en het ap op 192.168.254.123 , dat zijn ook 2 verschillende ranges en dat is ook niet goed denk ik.....

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s