jep, dan is ALLES weg, zelfs windows!!! denk eraan, there's no way back, toch nie voor ons, de simpele mensen, ge kunt al uw data laten recoveren maar der hangt ne ferme prijs aan vast!!!rnrneerst backup!! rndan format )rnen xp installen of iets andres natuurlijk )
ligt er wel aan of je ALLES formateerd, of alleen n bepaalde partitie waar windows op staat (meestal C) rn je kan dus wel je D, E, F etc formateren (als je ze hebt....
lol funny vraag, alles is weg, ge kunt uw data laten recoveren maar da kost nie veel geld we, ge ebt daarvoor programmas voor llik easy recoveryrnrnawel zoekt eens partition-magic op, maak zulke disketjes en echt zelf een volle schijf van 250gb wordt in een paar SECONDEN gewist!
ahja sorry ,juist easy recover, maarja als da dan nie goed bolt ofzo ) ne backup is altijd nog meest save, en ik veronderstel da iemand die zulke vraag hier steld een n00b is en dus nie weet wat partities zijn ) daarmee )
ff tussendoor,,,,NA een FORMAT is ECHT alles weg......toch...alles is weer nullen en enen.rnrnmet easy recovery niet dan ik bedoel nadat je dat hebt gebruikt ....neah.... !!rnrnedit....jullie hebben het niet over echt formateren maar snel wissen, dat is iets anders.rnrn
snel wissen is anders dan formatern e, snel wissen is wissen, maar nie 10% vanaf er nieuwe data op komt, is die echt weg, formateren is echt 100% WEG, n ie recoveren e, gewoon weg
[quote]lol funny vraag, alles is weg, ge kunt uw data laten recoveren maar da kost nie veel geld we, ge ebt daarvoor programmas voor llik easy recoveryrnrnawel zoekt eens partition-magic op, maak zulke disketjes en echt zelf een volle schijf van 250gb wordt in een paar SECONDEN gewist![quote]rnWTFrnrn[quote]snel wissen is anders dan formatern e, snel wissen is wissen, maar nie 10% vanaf er nieuwe data op komt, is die echt weg, formateren is echt 100% WEG, n ie recoveren e, gewoon weg[quote] jup dat wou ik al zeggen.rnrnedit 30rnwas te snel met mn klikken
wissen is toch gewoon een delete-teken voor de bestandsnaam zetten hé gekunt da zien met progjes en da teken vervangen door de gewone naam, dacht ik!! nie zeker hé!rnen formateren doet da toch ook of niernrn
formateren doet normaliter ALLE ruimte op een partitie weer omzetten naar enen en nullen !rnMaw ALLES WEG!!!!!!!!!!!!!!!!rntuulk is er ook een nep versie van formateren (zoals altijd alles nep is op een pc)en die zet alleen wat data voor het beschreven gedeelte en in die data staat dat volgende ruimte vrij is
formateren doet normaliter ALLE ruimte op een partitie weer omzetten naar enen en nullen !rnMaw ALLES WEG!!!!!!!!!!!!!!!!rnrnBestaat data normaal gesproken dan niet uit enen en nullenlamp rnrnAls je met cformat c een low format uitvoerd wordt alle data op de schijf overschreven met een willekeurige reeks. Die data ben je voor altijd kwijt.
Tijdens een format, wordt de bestandstabel opnieuw aangemaakt. Te vergelijken, met een schoonmaak, van de boekenkast om je boeken heen. Om het makkelijk te maken, zet men eerst de boeken op tafel, zodat ze niet in de weg staan (men maakt een backup) en na de schoonmaak zet men alles weer terug.rnMen zegt vaak, dat een computer weer snel wordt, van een format... Niks is minder waar! Als je de kast schoonmaakt en de boeken vervolgens weer op volgorde terug zet, vind je ze dan sneller dan voor de schoonmaak neen.rnKan je beter de boeken zelf op orde brengen (windows netjes houden).rnEen format heeft voor pc onderhoud totaal geen nut.rnEen bestandstabel (format) hoef je, in principe, maar één keer aan te maken, in het hele leven van de betreffende harde schijf.rnrnEn zelfs na een x-aantal formats, zal de aanwezige data nog altijd op de zelfde plaats aanwezig zijn, als voor de formats, in ongewijzigde staat. Het enige wat mist, is de verwijzing ernaar. Windows (of een ander besturingssysteem) heeft toestemming om die data te overschrijven.rnrnEen low-level format is iets grondiger. Tijdens het wegschrijven van data, worden er magnetische onderdeeltjes gepolariseerd. Daarmee worden éénen en nullen gevormd, die digitaal weer omgezet worden in leesbare data. Een low-level format zet alle onderdeeltjes weer met de neus 1 kant op (ik weet zo helaas niet welke kant... is volgens mij willekeurig...). rnDit heeft ongeveer hetzelfde effect als met een sterke magneet, over (of onder) de hd spelen...rnIn dat geval, zal alle data nog steeds niet verloren zijn, maar alle gegevens erover zijn weg. Er zijn wel manieren gevonden om zelfs dan nog data te kunnen onttrekken, maar dat is bijna ondoenlijk, maar niet onmogelijk...rnrnMaar goed, ik dwaal nu wel erg ver af... rnrnIs mijn data weg, na een formatrnrnMakkelijk antwoord ja. rnUitgebreid antwoord zie hierboven. rnrn
ow.......en als de verwijzing alleen maar weg is kan men dus nog wel de bla.exe etc vinden (en alle bijbehorende dll, inis etc)rnDacht het niet he, na een echte format ben je gewoon weer op NUL.rnALLES weg !
ow.......en als de verwijzing alleen maar weg is kan men dus nog wel de bla.exe etc vinden (en alle bijbehorende dll, inis etc)rnrn+rnrnEn zelfs na een x-aantal formats, zal de aanwezige data nog altijd op de zelfde plaats aanwezig zijn, als voor de formats, in ongewijzigde staat. Het enige wat mist, is de verwijzing ernaar.rnrn=rnrnJa...rnrnEr zal wel wat werk in gaan zitten, maar dat is wel terug te vinden, mits het niet overschreven is rnEn na het nodige registerwerk zal zo'n programma zelfs weer draaien...rnrn[Edit]rnrnAls je met fdisk een low format uitvoerd rnrnSinds wanneer kan het programma fdisk een format uitvoeren, als ik vragen magrn