login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eigen Server

Offline Dennis_NL - 15/03/2005 19:04 (laatste wijziging 15/03/2005 19:15)

Ik ben nieuw op deze site, gekregen van een vriend die zei probeer eens hier misschien dat ze 't hier weten. Zo gezegd zo gedaan.
Hier komt ie;

Heb dus een Pentium 3 'tje gekregen en wou deze als server gaan gebruiken, enigste probleem is GEEN router in huis, dus maar doorgelust op andere 2 PC's.. (2x netwerk 10/100 mbps in server gestopt. dit werkt. ) Het schijnt nu dat alle 3 de PC's web poort 80 gebruiken, klopt dit?, zo ja, hoe kan ik dit oplossen, heb server software geinstalleerd genaamd Xampp. Is neem ik aan wel bekend bij vele van jullie.. Als iemand een oplossing had zou ik dit graag willen horen 

Gr Dennis

p.s. alvast bedankt

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van vinTage Nieuw lid alle 3 de pc's poort 80 rnJe hebt neem ik aan de server maar op EEN pc geinstaleerd, en dat is dus ook de enige volgens mij waar je vanaf buiten in kan komen, die andere hebben toch helemaal geen www map of root of htdocs of hoe ze allemaal mogen heten.rnMocht je onverhoopt dan de poort van je server willen veranderen, zoek dan naar httpd.conf en daarin zoek je naar listen normaliter staat daar 80 achter, verander die naar een whatever nummer, en restart je server, vanaf dan kan je je zerver alleen nog bereiken via httplocalhost poortnummer ofrnhttpjou.ip.n.r poortnummer
Offline Dennis_NL - 30/11/1999 00:00
Avatar van Dennis_NL Lid Programma is alleen geinstalleerd op server idd. Maargoed bedankt voor de info.. ik zal ff proberen D thnx
Offline Dennis_NL - 30/11/1999 00:00
Avatar van Dennis_NL Lid Jammer maar helaas wil niet werken.. snap er niks meer van..rnIemand nog andere Ideeën'(
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik begrijp dan denk ik je vraag niet goed, kan je proberen iets duidelijker te zijn
Offline SlashDotCom - 30/11/1999 00:00
Avatar van SlashDotCom Lid om via die 2pc's op internet te gaan moet je toch eerst via je server gaan dus moet je connecten naar je server en dan op internet gaan, toch Maar vraag me niet hoe dit allmaal in zen werk gaats
Avatar van vinTage Nieuw lid [quote]dus maar doorgelust op andere 2 PC's.. (2x netwerk 10100 mbps in server gestopt. dit werkt.[quote]rnhij zit toch al op inet met alle 3 , dat begrijp ik dan toch
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00
Avatar van ikkedikke PHP expert als ik her goed begrijp komt het internet op een computer bij jullie thuis binnen, dan gaat het via een lankabel naar de volgende en dán pas naar je server dan kan je misschien beter je server vooraan zetten
Offline BigBug - 30/11/1999 00:00
Avatar van BigBug PHP expert Zal een hoop werk worden ben ik bang... Het is wel mogelijk maar dat vertel je zo niet eventjes, het beste wat je kan doen is een router kopen (zo duur zijn die dingen toch niet ))
Avatar van vinTage Nieuw lid Als ik er dan maar even vanuit ga dat je met alle 3 op internet wilt gaan, maar dat dat niet wil lukken, dan moet je de langzaamste pc's achteraan zetten, maak met je eerste pc een netwerk, dat kan je doen via een wizzard, netwerktakeneen thuisnetwerk opstellen.rnDaar moet je allerlij vragen beantwoorden, na afloop krijg je de optie om een instalatie diskette te maken, die diskette laat je los op de andere 2 pc's en dat zou het moeten zijn.rnJe moet wel de snelle pc aanzetten om met de andere op inet te gaan dan he )
Offline Dennis_NL - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Dennis_NL Lid Server staat als 1ste op InetrnDus dat is t probleem niet, probleem is denk ik de poort, en idd n router is niet al te duur, maar zou t toch gewoon eens zo willen proberen.. als t dan nog niet zou gaan koop ik me 'n router..rnrn
Avatar van vinTage Nieuw lid en die server gaat wel op internet rnrnzo ja, wat is dan je probleem rnrnJe probleem dat de andere 2 NIET op inet gaan dat heeft niks met je xamp server te maken als je daarop doelt.
Offline flance - 16/03/2005 19:27
Avatar van flance HTML interesse Volgens mij is het probleem als volgt: Van buitenaf komtie niet op die server

//ik weet er geen oplossing voor... koop een router!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s