Met Windows kan je het meeste doen games, multimedia, office,...rn[nadeel]rnJe PC loopt vaak vast en het is niet het veiligste besturingssysteem dat er is.rnrnAls je naar iets veiliger wilt dan kan je het makkelijkst OS X (Apple) gebruiken.rnrn[nadeel]rnEr bestaat niet zo'n groot gamma software voor deze besturingssysteem als Windows '( rnMaar meer en meer software komt voor de apple ) .rnrnMijn Mening Ik zou gaan voor Apple cool rnrngroeten stijn
just take linux rnhet is het veiligste besturingssysteem [na unix]rnhet is gratisrnveel software is ook gratis, of toch erg goedkooprner is ook al erg veel software voor, en er komen ook meer en maar grote spelers op (denken we maar aan adobe)rnrn[edit]rndit was natuurlijk wat off topic..rnik zou gaan voor windows, omdat er daar al veel meer software voor is, en je niet speciaal een andere computer moet kopenrnen gewone pc is goed genoeg voor windows, maar voor apple moet je een dure mac kopen..
Ik ga resoluut voor de apple!rngrafisch vind ik hem stukken voor op windows en hij is veel en veel veiliger, op gebied van games heb je enkel AA nodig en dat loopt perfect onder de G4 en G5 generaties!
Een pc is een alleskunner. Maar ook een aantrekking voor virussen en adnere troep. Voor Pc heb je zeer veel software en support.rnrnBij apple is het zo dat deze bij thuisgebruikers zelden te vinden is, maar juist in de grafische wordt gebruikt. Voor apple is er ook wel software te vinden, maar je hebt minder keus. Ze zijn ook een pak veiliger dan windows.rnrnIkzelf zou voor aplle kiezen. Ik zit zelf in een grafische afdeling op school en ben een microsoft-hater. Dusja ...
Ik denk toch dat je beter windows kunt kiezen als je webdesign doet. Daar is bijna alle software voor.rnrn@freddyboeke Waarom microsoft-hater OK, ze hebben veel security lacks, maar ze doen ook goede dingen. Windows Longhorn ziet er grafisch erg goed uit (volgens mij standaard een 3d omgeving). En neem nou visual c(++#), dat is denk ik verreweg de beste IDE. IE is echt slecht, maar office is weer goed.rnrnIk heb zelf dan geen ervaring met linux, want het installeren wil niet '( .
Een mac die je deze tijd koopt bevat Os X dit is het operating system van Apple, Dit operating system is gebaseerd op UNIX, dit zorgt onderandere voor goede beveiliging en stabiliteit van het systeem. Wat ik eens van een dealer heb meegekregen is dat bijna alle software die normaal op linux draait, ook voor 90% op MacOs X draait omdat het beide op UNIX gebaseerd is. Maar vraag dit voor de zekerheid na. Er zijn ook voor Unix genoeg programma's te vinden en ook voor webeditors, bijvoorbeeld OPENoffice heeft ook een htmlphp etc editor, werkt prima, en zo zijn er nog andere verschillende en meestal gratis software pakketten. Ikzelf gebruik windows 2k nog omdat ik nog een aantal specifieke programma's gebruik die nog niet op linux draaien. Maar tegenwoordig het WineHQ is het zelf mogelijk om Microsoft Office op je linux machine te draaien, autocad, photoshop, etc etc etc. Dus ik denk dat in de loop van de 2 jaar die er gaan komen, veel gaat veranderen op het gebied van Windows en LinuxUnix. Hier in brazilie is een LINUX versie ontwikkelt die exact hetzelfde werkt als windows xp en er hetzelfde uitziet, totop het configuratischerm na, maar met de stabiliteit van Linux, ook is het met dat linux systeem mogelijk om alle windows programma's te gebruiken. Helaas voor jullie is deze versie alleen nog uit in het portuguees en zullen veel van jullie het niet begrijpen. Maar over een paar jaar gaat meneer Bill veel inleveren van zijn marktaandeel, en dat zal als eerste beginnen in de bedrijfscector. Mijn mening mocht je het geld er voor overhebben een MAC.
Ik heb in een ver verleden nog een power mac g3 gehad, die had ik speciaal voor mn audio gekocht (was audio engineer)rnOok al is een g3 nu verouderd ik heb spijt als haren op mn kop dat ik hem heb verkocht aan de studio waar ik toen werkte.rnrnVoordeel van een mac t.o.v pc is dat het gewoon ECHT veel sneller en stabielr draait, en dat de software (toen toch) een stuk meer profesioneel was, ik bedoel dat er niet zoveel van die flut programmatjes voor waren zoals je er wel zijn voor pc.rnrnVET nadeel van een mac is de prijs, en kom niet af met die mini macs etc voor weinig geld, want ik vind imacs en minimacs een grote streep door de naam apple.rnVerder zijn de duurdere systemen nog steeds een droom voor me )
Ok, ik ben een die-hard mac fan. ik ga dus even geruchten die sommige mensen posten even van de hand doen.rnrnDe prijs van een mac is maar een medium excuus. Als je een gelijkwaardige intel-pc (of amd) ernaast zet (dus een computer die dezelfde benchmark resultaten haalt) dan zit je met mac en intel op dezelfde lijn.rnWat wel waar is, is dat je automatisch een stevige configuratie krijgt, die dan duurder uitkomt dan de huis tuin en keuken-intel computer.rnDe mac mini is in mijn ogen een grote steek naar intel, die een tijd geleden iets revolutionair lanceerde en dat was een computer die monder dan 500 dollar kostte en bestemd was voor de gezinnen in de derde wereldlanden.rnMaar het is tegelijkertijd ook een leuk instapmodel dat je alle mogelijkheden bied aan een kleine prijs!rnrnTussen de besturingssystemen, bij MacOs wordt meer geld gespendeerd aan gebruikersvriendelijkheid. In mijn mening is dit met MacOsX nu wat achteruitgegaan (alles is minder intuitief dan het in OS 9 en daarvoor)rnrnMacOsX stond twee jaar geleden waar Windows hopelijk in 2007 wanneer Longhorn definitief uit zou moeten zijn (schiet me niet af op de datum, alle bronnen spreken elkaar tegen)rnIk weet niet juist wat Longhorn inhoud, maar als ik het goed begrepen heb, werd de code [i]eindelijk[i] volledig herschreven.rnrnDoor de UNIX architectuur van MacOsX heb je een veel krachtigere basis om dingen te doen. rnTegengesteld aan wat lays dacht, kun je NIET 90% van de unix programmas draaien. Het is veel makkelijker om een unix programma te porten naar een Mac, maar je zult nog altijd in de code moeten prutsen.rnrnDie krachtige basis zorgt er ook voor dat je potentieel veiliger bent. Een knoeier blijft een knoeier en de uiteindelijke veiligheid ligt bij de gebruiker zelf, maar met MacOsX heb je meer potentieel.rnrnDan over de software.rnIk daag iedereen uit die beweert dat er minder software is van dit te bewijzen. Noem me 1 soort programma dat niet voor MacOsX of Carbon zou bestaan! rnJe zou zelf versteld staan hoeveel programmas meer functies hebben op een MacOsX! Ik heb me laten vertellen dat photoshop eerst voor mac wordt gemaakt, en dan pas voor pc, maar om commerciele redenen andersom uitgebracht wordt (maar of deze roddel waar is)rnHet is dan wel waar dat sommige mac programmas (lees microsoft rommel voor mac) veeeeel minder opties hebben!rnrnIk kan geen redenen bedenken om een PC te kopen behalve dat iedereen het heeft en dus iedereen kan je helpen of je iets uitleggen. En dat Apple je duwt om iets te leren over veiligheid en manieren van werken.rnEn dan nog een GROOOOOOT negatief punt van Apple is dat je enkel HUN webcam kan gebruiken. Het geluid van logitech webcams werkt niet.rnrnAls je een Mac koopt, zou ik even wachten, een van deeser dagen komt een nieuwe versie van het besturingssysteem uit. (met grootse veranderingen in de bestandsarchitectuur en manier van werken)
Oh ja hoe gaat ie heten tiger architectuur, gaat die verranderen brushed metal word dan mss lekker plastiek! en de aqua blauwe knoppen zilver of goud....
Het leuke is dat ik op mijn kamer een windows pc heb en een mac .. rnrnVoordeel mac Wat het mooie van mac is dat hij bijna geen pop-ups onnodige reclame en virussen met zich mee brengt als je aan het surfen bent op het internet ..rnrnNadeel rnTOg nog wel een boel .. Veel pc spellen draait niet op mac en oude msn versie's rnrnMaar als je zowel een mac als windows hebt is het leven tog fijn D rnrnLataz
Windows is eigelijk een kopie van wat mac vijftien jaar geleden op de markt bracht.rnGates had geld, dus gates koopt licentie en gaat de code ff goed verkrachten.rnApple bouwt een nieuwe, krachtigere, veiligere code.rnWindows blijft verkrachten.rnMac blijft vernieuwen.rnrnDit patroen doet mij sterk denken aan een beginnend PHP'er (niet in alle gevallen, maar kom het de laatste tijd regelmatig tegen)rnrnEen goede PHP'er = iemand die zijn eigen code volledig schrijftrnEen minder-goede PHP'er = iemand die de kleine basis van een andere code neemt, en deze helemaal gaat editten (lees verkrachten)rnrngoede PHP'er -- Macrnminder-goede PHP'er --Windowsrn----------------rnrnOok zoals twopeak al vertelde Photoshop (en primiere, after-effects, Acrobat(dus alle Adobe prog's)....) is voor Mac geschreven (door niemand minder dan het team achter de eerste Star Wars films... George Lucas en zijn team)... Heb je ooit al eens Photoshop gerund op een MacrnHEERLIJK effect, alles gaat zo snel... het opstarten, filters, grote effecten toevoegen, ALLES!!!rn----------------rnrnZoals twopeak ook al aanhaalde noem mij 1 programma dat niet op een MacOsX werkt rnrnrnrnZelf heb ik een hele oude MAC op men kamer staan, maar die gebruik ik zelden, hierbij heb ik het over een nog zwart-wit versie van jaren geleden. De reden dat ik geen G5 heb (ook al zou ik dat zo graag willen) is dat ik een 16 (bijna 17) jarig studentje ben, dat massa's vakantiewerk moet doen, om een schamele 1000 EUR bij een te zamelen... en omdat (de beste versie van) de G5 4000 EUR kost, heb ik een klein probleem!rnrnIk zeg GO MAC!!! GO APPLE!!!
de nieuwe i-mac (en dat geef ik dan ook graag toe) is een beeltschoon apparaat met een fatsoenlijke snelheid, en wat nemesiskoen net zei GO MAC!!! GO APPLE!!! ben ik het dan ook mee eens.
@Henri raak. Geen enkel verslag is objectief zonder dat er twee personen extreem fan zijn van hun mening.rnmaw. gezocht Windows freak die anti-mac is!rnrnVoor alle mac users gebruik [url=httpwww.adiumx.com]adium[url]!
Volgens mij is er ook niemand anti mac, maar die dingen zijn gewoon te duur !rnEn met de prijs van een dure up to date pc, koop je maar een lala config mac.rnEn die pc is dan ook snel en uitgebreid etc.rnrnps, wten we ook gelijk waar jij die plaatjes haalde
Mac is prima ;) maar met Windows heb je (jammer genoeg) meer mogelijkheden...rnrnOp elk gebied wel...rnrnAls het over webdesign gaat, biedt IE meer ondersteuning dan firefox...rnVerder word er veel meer software door Windows ondersteund...rnrnMaar verder is mac veel stabieller en minder gevoelig voor rotzooi en virussen...
[quote]Mac is prima ;) maar met Windows heb je (jammer genoeg) meer mogelijkheden...rnrnOp elk gebied wel...rnrnAls het over webdesign gaat, biedt IE meer ondersteuning dan firefox...rnVerder word er veel meer software door Windows ondersteund...[quote] rnrntwopeak posternrn[quote]Ik daag iedereen uit die beweert dat er minder software is van dit te bewijzen. Noem me 1 soort programma dat niet voor MacOsX of Carbon zou bestaan![quote] rnrnik vraag dit ook van u, een te noemenrnWat je daar over IE zegt.. welleuh, IE heeft in zen kleine code meer dan 200 potetiele fouten zitten. En ik dacht FireFox geen.rnMaar we hebben het hier over MAC en niet over MOZILLA.rnDat van IE doet helemaal niet ter sprake, want bij mijn weten (correct me if I'm wrong) is Safari de standaard webbrowser voor Mac!rnrnEn ik denk dat op grafisch gebied Mac 1.000 keer meer te bieden heeft dan een PC met als OS Windows.rnrnOok is de handigheid om een Mac uiteen te halen (hierbij heb ik het over de G5) fantastisch. Geen stomme schroevendraaiers meer... nee nee, gewoon twee klikjes en je case ligt voor je open!rnrnEn wat ook al eerder is aangehaald een Mac ziet er toch gewoon om op te eten uit. Alles zo wit als het maar kan, zo rustgevend, tot aan de muis toe is het gewoonweg verrukelijk!