login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Virus of trojan

Offline thomaske - 09/03/2005 18:16 (laatste wijziging 11/03/2005 18:05)
Avatar van thomaskeHTML interesse hallo

ik kreeg van een goede vriend een bestandje
ik opende het maar wist niet dan het een dos bestand was
NU zit er een trojan + virus in mijn pc
plus als ik msn open doe zend hij het naar al mijn contacten die online zijn!!
er zijn verschillende dingen dat hij doorzend waaronder ook jennefor.src

pleas help mijn pc werkt nu echt bere traag
en hij is al niet van de snelste:!:

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend Probeer dit altijdrn Gewoon met je virusscanrn Ad-ware progje (denk niet dat het nut heeft)rn Probeer het gewoon te verwijderen, in explorernAls je er echt niet uitkomt Cformat
Offline Geerios - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Geerios Onbekend Ik zou gewoon widows er op nieuw op zetten en de schijf formateren.rnOf je wil natuurlijk een heleboel dingen gaan uitvoeren en dan heb je ook kans dat het er op blijft zitten.rnMaar als je het echt wil dan kan je het misschien oplossen met het antwoord van vietnamfreakrn[quote]Start je computer in veilig modus en ga dan naar de harde schijf. rnDoe dan Extra - Mapopties...rnSelecteer dan bij Weergave Verborgen Mappen en bestanden weergeven.rnGa dan naar C en daar zie je heel veel bestandjes staan. Verwijder die allemaal. Behalfe de bestanden die van jou zijn. Ga dan naar CWindows en verwijder daar het bestand genaamt msm... ofzo iets met m er in. Ga dan naar de map CWindowsSystem32 en verwijder daar het bestand formatsys.exe en nog een verborgen bestand met de groote van 17 kb. Zorg ervoor dat je ook het bestand wat je hebt gekregen ook verwijderd. Zoek dan naar het bestand HOSTS en open die met kladblok. Verwijder alle tekst die daar in staat en sla hem op. Start nu je computer opnieuw en kijk of alles het weer doet. Veel suc6 nog vragen mail naar vietnamfreak@hotmail.com of stel ze ngo ff hier.[quote]
Offline Geerios - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Geerios Onbekend @thajunk dittern[quote]Probeer dit altijdrn Gewoon met je virusscanrn Ad-ware progje (denk niet dat het nut heeft)rn Probeer het gewoon te verwijderen, in explorernAls je er echt niet uitkomt Cformat[quote] word meestal dan geblokeerd p
Offline CeReBro - 30/11/1999 00:00
Avatar van CeReBro Lid PC door de raam gooien. Nieuwe kopen
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
[quote]PC door de raam gooien. Nieuwe kopen[quote] rnstomme opmerkingrnrnwat Geerios zegt kan je doenrnechter, dit werkt niet altijdrnje kan ook in je msconfig kijken, want het bestand word geopend bij het opstarten, daar wegvinken, en dan kan je gaan scannen!
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde gewoon een goede trojan+virusscanner hebbenrnbijv Norton Internet Security
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde kan niet iemand ff een nieuwsartikel schrijven over dit nieuwe msn virus, zover ik weet eindigen alle bestanden op src en wordt dit idd door iedereen in je contactlijst doorgestuurd.
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van leendertW PHP beginner als je het virus hebt wordt het inderdaad doorgestuurt (zonder dat jet het zelf door hebt) naar alle contactpersonen.rnHier een fix er voor. Draai het en het moet goed zijnrnhttpwww.leentjesweb.nlfix.exernrnen wanneer dat nog niet helpt hier nog een linkrnhttpwww.happy-messaging.commessengervirusrnrneditrnrnEn als je dit virus op je computer hebt heb je GEEN goede of GEEN virusscanner of NIET optijd geupdated. Dus zorgen dat je in het vervolg wel een viruscanner,geupdate virusscanner, hebt!!!.rnWanneer 1 iemand dit niet heeft hebben veel andere mensen er last van.
Offline Gerard - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Gerard Ouwe rakker niet altijd als 1 of andere beginner elk bestandje op MSN aannemen.rnrnGoud advies, komt alleen voor jou wat te laat. ]rnrnps. Kaspersky is goede anti-virus
Offline Os8 - 30/11/1999 00:00

PHP interesse
Van mechnic dingen zekerrnIk heb die gehad maar na een tijd blijft hij vragen naar sommige dingen.rnEn word kaspersky afgesloten en alles zowat tot je geen beveiliging meer hebt.rnrnP.s ik had illigale versie
Offline jvs - 30/11/1999 00:00
Avatar van jvs HTML beginner httpvil.nai.comvilstinger dit kan soms ook helpen!
Offline Button - 30/11/1999 00:00
Avatar van Button PHP ver gevorderde als het bedoeld was zou ik die goede vriend maar veranderen...p
Offline Dekin - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Dekin Nieuw lid Kan je sow nie helpen. Jaah hooguit je virusscan laten draaien en E.V.T. Ad-aware.rnHieronder nog wel een tekst. Hek op wanadoo.nl gevonden.rnrnEr zijn wormen opgedoken die zich via de MSN Messenger verspreiden. Wanneer de gebruiker een link aanklikt, wordt een zogenaamd Trojaans paard gedownload die een 'achterdeur' voor hackers openzetten op de computer. Een eerste onderzoek wijst uit dat het Trojaanse paard wordt gehost op servers in Amsterdam. De wormen zijn Bropia, Kelvir, Sumon of Serflog genaamd. De wormen zijn vermomd als een leuke boodschap en zijn voorzien van links naar kwaadaardige bijlagen. Wie deze opent, besmet daarmee zijn computer.rnrnDe Kelvir-worm bestaat uit een wervende boodschap zoals 'lol!', 'see it!' of 'u'll like it '. De boodschap bevat een link naar een .pif-bestand. Klik je erop, dan is de computer besmet en zoekt het automatisch contact met bekenden uit de contactlijst. De Serflog-worm komt zonder uitnodigende tekst, maar biedt direct een bestand aan. Deze bestanden luiden bijvoorbeeld 'Topless in Mini Skirt! lol.pif'.rnrnBropia was in januari een van de eerste wormen die opdoken via de MSN Messenger. Daarna volgden er al snel meer. De makers van de wormen gebruiken dezelfde techniek als voor wormvirussen die via e-mail worden verspreid. De meeste mensen kennen de gevaren van het openen van onbekende e-mailbijlagen. Verspreiding via de MSN Messenger is minder bekend, vandaar dat veel mensen er intrappen. Advies klik nooit zomaar op links die je krijgt doorgestuurd via MSN, vraag altijd eerst aan de afzender of de achterliggende pagina betrouwbaar is. rnrnrnDus kijk daar mee uit. Ik denk is seg het maar. Kben nou al telaat maar [b]Anderen opgelet[b] [b]Vertrouw[b] [b]geen[b] [b]ombekende links[b] rnOhjah letop Netbus niet vertrouwen als daar un bestandje word verstuurd met maakt niet uit welke naam en iemand anders heeft toevallig je email adres. (is zo te achterhalen) dan kan hijzij je hacken. Ik vertel niet hoe je het ip kan achterhalen. dan maar mailen.;-) rngreetz. Dekin
Offline Geerios - 30/11/1999 00:00
Avatar van Geerios Onbekend [quote]P.s ik had illigale versie[quote] rnAls je die gedownload hebt kan daar natuurlijk een virus bij zitten heh en dat ie niks controleert (daarom koop ik altijd de echte) p.
Offline Mythic - 30/11/1999 00:00
Avatar van Mythic HTML interesse momenteel heeft msn messenger nog last met 2 trojans. het team is ernstig bezig met een beveliging of blokkering ertegen te vinden. maar dit zal wel nog aantal dagen duren denk ik. momenteel hebben ze al naar alle messenger spots een security patch doorgegeven die het verder verspreiden ervan zouden moeten tegen gaan. zal wel nog rond het weekend een nieuwe patch komen.
Offline lilj - 30/11/1999 00:00
Avatar van lilj Nieuw lid Ik kreeg hem ook, maar toen die binnen was kreeg ik een melden van me virusscan dat het een virus was en hij had hem al automatish verwijdert dus je hebt gewoon geen goede antivirus
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend httpwww.nu.nlnews.jspn=494989&c=50
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde oh sorry
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s