login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

gehacked

Offline svenie - 08/03/2005 20:29 (laatste wijziging 08/03/2005 20:32)
Avatar van svenieHTML interesse ey,
ik kwam laatst via een pop-up een programma tegen: Sub7.
Ik had het ff gelezen en dat was niet zo leuk, hackers hoeven alleen maar een Ip-adres in te voeren en ze zijn al door je FW heen ofzo...
Maar als ze door je FW heen kunnen, hoe weet je dan eigelijk of je gehacked bent?
en wat kun je er tegen doen?
is service pack 2 genoeg?

edit: met dat programma konden ze zo je wachtwoord opvragen, ze kunnen zien wat je allemaal op de computer doet, ze kunnen belangrijke bestanden verwijderen en zelfs via diegenes webcam kijken...

http://www.geoc.../sub7guide/

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline NCube - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van NCube HTML beginner Je moet eerst geinfecteerd zijn met de Trojan, virusscanners hebben vaak geen probleem met trojans te vinden en verwijderen. Als je van betrouwbare sites download is de kans ook erg klein dat je ooit een door een trojan geïnfecteerd raakt. De grootste risico's om geïnfecteerd te raken vormen peer2peer programma's zoals kazaa.
Offline Os8 - 30/11/1999 00:00

PHP interesse
Ik had ooit eens een programma gevonden toen ik vroeger hacked ik moest enkel je ip invoeren en wist onmiddelijk je internet gegevens zoals gebruikersnaam en passwoord + je provider.rnEn als je dezelfde zou hebben zou ik gewoon op uw kosten kunnen surfen.rnMaar ik ben het kwijt gespeelt 3jaar geleden.
Offline svenie - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van svenie HTML interesse maar stel nou dat er een trojan horse door is gekomen, hoe kun je merken (als ze het heel onopvallend doen (die hackers)) dat je bent gehackedrnrn@os8 rnzoiets is sub7 ook...rnmaar kosten... bijna iedereen heeft adsl... dus zoveel kosten zouden er niet zijn
Offline SlashDotCom - 30/11/1999 00:00
Avatar van SlashDotCom Lid je logs van firewall denk ik
Offline svenie - 30/11/1999 00:00
Avatar van svenie HTML interesse als ie het in de log kan zetten kan ie het ook wel weergeven...rnmaar die trojans worden steeds beter...rnweet iem. prog. helemaal tegen trojans
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend over dat hacken gesproken, mijn firewall geeft vaak aan dat ik een fragmet attack heb gehad. In de help file staat het niet.rnWeet iemand anders wat dit isrnik gebruik de Mcafee Firewall
Offline Os8 - 30/11/1999 00:00

PHP interesse
Heb ook eens gehad je moet je hackers terug pingen als dat mogelijk is.rnIk had hackers van boston en new york en brussels
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Heb gisteren een leuk artikeltje ergens gelezen...rnEr werd een honeypot opgezet van 8 computers met 8 operating systems, die geconnecteerd werden met internet.rnrnNa 16 minuten was windows '98 al binnengedrongen (door een worm ofzo) en na een tijdje werd het een server vanwaar er gepoogd werd andere computers aan te vallen.rnWindows XP SP1 overleefde de blootstelling ook niet. Windows XP SP2 overleefde de aanvallen langer.rnrnMacosX kreeg maar een paar aanvallen die nooit binnengedrongen zijnrnRedhat kreeg geen aanvallen.rnrnGewoon om maar een kleine vergelijking te maken hoe onveilig jullie systeem is.rnMicrosoft zegt dat zijn systemen nu redelijk veilig zijn, maar aangezien al die gevaarlijke dingen nog steeds op het net rondlopen, is het duidelijk dat dat bullshit is...
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
zoals twopeak zegt get yourself a mac!!!rnrn[quote]Ik had ooit eens een programma gevonden toen ik vroeger [b]hacked[b] ik moest enkel je ip invoeren en wist onmiddelijk je internet gegevens zoals gebruikersnaam en passwoord + je provider.rnEn als je dezelfde zou hebben zou ik gewoon op uw kosten kunnen surfen.rnMaar ik ben het kwijt gespeelt 3jaar geleden.[quote] rnrnals je dan ooit zogezegt een actie hebt ondernomen zoals hierboven wordt beschreven (wat ik vrij tot zeer hard betwijfel), dan zal je alleszins wel weten dat je niet hackte (of hacked) maar je KRAAKTE!!! (cracked)rnTussen die 2 zit massa's verschilrn- hakker = goedrn Een hakker hakt met het idee zijn eigen (of voor iemand anders als opdracht) een systeem binnen te dringen om mogelijke fouten te vinden, zodat je je systeem kan upgraden, en tegen zo'n aanvallen beveiligenrn een vb. Ik heb een programma in C gemaakt om een string te laten ingeven en deze weergeven. Als ik enkele stappen oversla, dan is het mogelijk voor de persoon die invoerd het programma te saboteren! Dit ga je dus ook proberen als hakker. En als je kunt binnendringen ga je zoeken hoe dat komt. En daarna je systeem hiertegen bevijligenrn- Kraker = slechtrn Een kraker die kraakt een systeem met het idee het kapot te maken, en datzelfde systeem andere systemen kapot te maken.rn een vb. Ik mag chat met iemand op msn, en stuur een klein batch programma dat de persoon in kwestie zijn C drive formateerd... dit zal die persoon niet fijn vindenrnrn[quote]Ik had het ff gelezen en dat was niet zo leuk, hackers hoeven alleen maar een Ip-adres in te voeren en ze zijn al door je FW heen ofzo...[quote]rnTja, zo moeilijk is het niet... mss een beetje pingen, een onveilige server tegemoetkomen en dan ben je binnen.rnMaar als je iets deftigs zoals ZoneAlarm hebt, dan hebben ze wel wat meer nodig als zo'n rotprogramaatje hoor!
Offline biertie - 30/11/1999 00:00
Avatar van biertie Onbekend je ip ingeven, en dan je pc hacken kan alleen als je rna) een trojan hebt staanrnb) geen deftige firewall hebt staan..rnrndus zoveel zorgen moet je je er niet over maken 
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend tegenwoordig is het netwerk systeem bij mensen ook al goed beveiligd!rnZoals mijnernhttphome.wanadoo.nldiko.bakenNetwerkt.jpgrnde linkerrnVoordat ze door die apparatuur heen zijn zijn ze wel een paar urendagenwekenmaandenjaren bezig (hangt ervan af hoe goed ze zijn)
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
een mac staat niet gelijk aan veiligheid...rnEr hangt nog steeds veel af van de gebruiker!rnrnen thajunk, de vorige zin slaat mischien op jou ik heb een firewall dus ik ben safe is bullshit!
Offline Klopper - 30/11/1999 00:00
Avatar van Klopper HTML interesse Firewall = hacker_time(time()+6010); p
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner hehe, neen, hacken vind ik lomp.
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde Of je moet Norton Internet Security ofzo installeren, die houdt alles tegen, Trojans en inbraken.
Offline biertie - 30/11/1999 00:00
Avatar van biertie Onbekend [quote]tegenwoordig is het netwerk systeem bij mensen ook al goed beveiligd!rnZoals mijnernhttphome.wanadoo.nldiko.bakenNetwerkt.jpgrnde linkerrnVoordat ze door die apparatuur heen zijn zijn ze wel een paar urendagenwekenmaandenjaren bezig (hangt ervan af hoe goed ze zijn)[quote]rnrnLOL, het is mijne is nog veiliger rneerst heb ik een ADSL modem, rndan een pc waar een firewall op draaid [linux met Smoothwall]rndan een hubrndan een server, 2pc; 1laptop.rnde printer is aangesloten op de server.rnrnprobeer hier maar eens binnen te graken prnen o ja, mijn webserver staat op mijn linux smoothwall configuratie. de kans dat je deze hackt is al erg klein, en anders... het is maar een webserver waar erg weinig mensen op komen  
Offline Squirrel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Squirrel HTML interesse [quote]Of je moet Norton Internet Security ofzo installeren, die houdt alles tegen, Trojans en inbraken.[quote] rnYeah, dat heef hier zn dienst ook al bewezen.. al vinden veel hetgeen in zo een kanarie-geel doos zit niet goed... paar dagen geleden had ie nog 165 ! aanvallen tegengehouden.. rnrnEnige nadeel is dat ie de pc wel super vertraagt.... mja, toch liever beetje trager dan al de shit wat binnenkomt op de pc.. rnrngrtz
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.231s