login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

XML

Offline BladiN - 21/09/2004 14:00
Avatar van BladiNGouden medailleGouden medaille

Grafische gevorderde
Ik weet wat HTML en XHTML is, en dat XHTML HTML en XML samen is, maar wat is dan eigenlijk precies XML, wat kun je ermee? wat zijn de voordelen? enz

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DRUNK - 21/09/2004 14:18 (laatste wijziging 21/09/2004 14:18)
Avatar van DRUNK PHP gevorderde 1. XHTML != HTML + XML, XHTML is een meer gestructureerdere versie van HTML, wel met XML als voorbeeld.

2. XLM == een vereenvoudigde versie van SGML (Standard Generalized Markup Language). Dis is bedoeld om op een gestructureerde manier informatie opteslaan en / of uit te wisselen. Veel applicaties gebruiken het: MS Office, OpenOffice voor het opslaan van de .doc -> .xsw ed. bestanden. Maar ook op internet is het veel te vinden, in sommige applicaties word het zelfs als database gebruikt. vaker word het gebruikt om een website te structureeren, navigatie en informatie enz... http://www.xml.com/
Offline Thomas - 21/09/2004 14:18 (laatste wijziging 21/09/2004 14:18)
Avatar van Thomas Moderator Wat is XML:
http://www.w3schools.com/xml/

Wat heb je er aan:
Kun je oa RSS/newsfeeds ("headlines") van sites afhalen (als ze dit aanbieden). Moet je wel een XML parser hebben.
Offline Slipie - 21/09/2004 14:41
Avatar van Slipie PHP beginner Leuke vraag.

Wat ik niet snap is dat zodra ik een xml file in m'n browser open ik altijd van die dichtvouw dingen krijg.
zoiets:
  1. <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
  2. - <!-- Edited with XML Spy v4.2
  3. -->
  4. - <note>
  5. <to>Tove</to>
  6. <from>Jani</from>
  7. <heading>Reminder</heading>
  8. <body>Don't forget me this weekend!</body>
  9. </note>

ik weet dus werkelijk geen zak van xml
Offline DRUNK - 21/09/2004 14:48
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Dit krijg je als er geen style bij het bestand is gedefineerd, met een XML parser kan je de gegevens in dit bestand verwerken. Ik ben ook nog maar net met XML begonnen, als ik er iets meer van weet zal ik eens een tutorial schrijven hierover...nog even geduld a.u.b.
Offline Slipie - 21/09/2004 14:52
Avatar van Slipie PHP beginner Dat zou leuk zijn ja 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s