HTML beginner |
|
Hoi iedereen,
De titel zegt alles . ASP of PHP, welk prefereer je? Wel een interessante discussie dacht ik.
Mijn ervaringen:
Ik was eerst begonnen met PHP, maar had weinig programmeer-ervaring (een half jaartje Visual Basic .NET). Ik had een boek geleend van een kameraad, en ondanks alle scripts die ik bekeek en maakte, snapte en kon ik er niks van. Nu ben ik pas begonnen met ASP. Normaal krijgen we dit pas volgend jaar op school, maar ik ben het boek al gaan halen vorige week uit interesse. En nu een week later kan ik al simpele applicaties maken met databases (wel Acces). Nuja, misschien heeft het boek er ook mee te maken, maar ik was met ASP vlugger weg dan met ASP. Ook heel dat gedoe van vraag en reactie (met de server en browser) kreeg ik toen pas gevat.
Als ik dit boek uit heb, ga ik mij terug aan PHP zetten, omwille van de goedkopere hosting en meer derde partij ondersteuning, zoals Sitemasters.be! Ik heb trouwens nog maar net PHP hosting aangekocht.
Wat zijn jullie ervaringen? Verkiezen jullie PHP boven ASP of omgekeerd en waarom?
Groeten, Sweepee.
|