login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webserver probleem

Offline Wijnand - 27/02/2005 08:47
Avatar van WijnandModerator Hallo luitjes,

als ik mijn webserver opstart en ik typ in http://localhost/index.php krijg ik heel netjes de index.php pagina te zien (wat het moet doen). maar als ik http://localhost/mapnaam/index.php intyp en die bestaat dan krijg ik een witscherm.

Weet iemand waar ik dit moet aanpassen en hoe? Ik gok ergens in httpd.conf maar ik weet dit dus niet zeker. Heb het al geprobeerd maar krijg het echt niet werken.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde En zit daar niet toevallig een parse error of warning ofzo in die die lege pagina veroorzaakt Als je error_reporting te laag staat kan het zijn dat je dan geen error krijgt, maar gewoon een witte pagina.
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator hummm... wat het probleem is, is dat de scripting die ik gemaakt hebt niet in PHP 5 werkt. Wierdddd
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Wijnand Moderator heel raar.rnrnhier zit de fout (want als ik dit eruit laat dan werkt hij wel)..rnrn[code]phprn$host = localhost;rn$user = root;rn$pass = pass;rn$dbse = database;rnmysql_connect($host, $user, $pass) or die (mysql_error());rnmysql_select_db($dbse) or die (mysql_error());rn[code] rnrnIk heb echt geen idee wat hier nou fout aan is. En als er wat fout is dan moet hij toch een error geven S
Offline SlashDotCom - 30/11/1999 00:00
Avatar van SlashDotCom Lid wrs kan hij geen connectie leggen met je databas ofzo
Avatar van Wijnand Moderator Ja maar dan moet hij juist een normale foutmelding geven... toch
Offline master666 - 30/11/1999 00:00
Avatar van master666 Lid ik heb dit ook eens gehad met mn localhost, slechte ingestelde DB wss, maar bij mij gaf hij wel een foutmelding
Offline Bart - 30/11/1999 00:00
Avatar van Bart PHP expert Heb je in je style witte tekstrnWant dan geeft ie de error geloof ik ook in het wit weer.
Avatar van Wijnand Moderator lol dat is het niet.rnrnIk weet nu zelfs in welke regel het probleem begint.rnrnmysql_connect($host, $user, $pass) or die (mysql_error());rnrnrnboven deze regel doen alle echo's het.. eronder niet. Volgens mij een instelling fout maar ik zou niet weten welke (
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde gebruik dan ook normale error handling. rnrn[code]rnphprnif(!$rDatabaseConnection = mysql_connect($sDatabaseHost, $sDatabaseUsername, $sDatabasePassword)) kijk of mysql_connect() false teruggeeft, zoja errorrn{rn echo 'Kon niet verbinden met MySQL op ' . $sDatabaseHost . '. MySQL gaf de volgende fout ' . mysql_error();rn}rnelse zo nee, ga verderrn{rn ga verder met je script en met $rDatabaseConnectionrn}rn[code]
Avatar van Wijnand Moderator Nee maar dat maakt verder ook niet uit.. want dat werkt ook niet. Ik denk dat ik toch ergens een foutje heb gemaakt. Ik gok eigenlijk in mijn php.ini oid. Misschien dat ik een bestand te weinig heb gecopieerd naar system32. Ik zal vanavond wel is even proberen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s