Hallo,
Weet iemand hoe je in een grafiek in excel een wiskundige functie kan weergeven?
Ik heb al geprobeert het functievoorschrift in een cel te zetten en dan als brongebied die cel te nemen maar dat lukt niet echt.
ok, is aan het downloaden -) thxrnzal het meteen proberenrnrnedit heb wat ermee aan het proberen geweest maar lukt niet echt.rnMaar bestaat er zo ook niets voor excelrnWant de a in ax+b moet opgehaald worden uit een cel, waarin een berekening staat.
Graphmatica is hier goed voor én het is gratis. In excel zal je eerst een overzicht van je x en je y waarden moeten maken van een bepaald bereik en hierop je grafiek basseren.
euh mss zoiets in je celrnrnals de cel van a gelijk is aan de A rijrnrn= A1x+brnrnen als je dat dan doortrekt dan krijg je overal hetgeen je bij de geljiknamige rij bij a hebt staan, wil je a constant maken dan gebruik je dat $ teken
nee, heb ik ook al geprobeert.rnMaar ik weet dat het moet lukken hoor, ik heb het ooit eens gezien bij iemand, en dat was gewoon het functievoorschrift ingeven en de grafiek stond er.
voor hetzelfde geld had die andere zelf een functie geprogrammeerd in VBA. Je kan nl. in VBA zelf je functies schrijven en deze dan zoals de andere standaard Excel functies oproepen in een sheet.rn