login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

reseller hosting

Offline infinity - 19/09/2004 11:33
Avatar van infinityGouden medaille

Grafische gevorderde
Het lijkt met wel leuk om een hosting bedrijfje op te zetten maar ik weet niet goed wat/welk pakket ik het beste kan nemen want ik heb zelf eigenlijk geen idee hoeveel leden ik ooit kan krijgen. dus wat zouden jullie mij adviseren hoeveel webruimte en dataverkeer.

en wat voor pakketjes zou ik dan kunnen maken

greetz infinity

22 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 19/09/2004 11:39
Avatar van Thomas Moderator Als je daar geen ideeën over hebt zou ik er gewoon niet aan beginnen.

Het lijkt mij dat als je aan zo'n onderneming begint, dat je een verdomd goed beeld moet hebben van waar je mee bezig bent.
Offline Bart - 19/09/2004 11:43
Avatar van Bart PHP expert Ik denk niet dat ie een 'grote' onderneming wil beginnen, maar gewoon voor vrienden ofzo hoor;-)
Offline infinity - 19/09/2004 11:43
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
ja ok daarom zou er wat meer informatie over willen:D

want ik weet zowiezo al dat ik het pas -als ik het doe- over een paar maanden zo'n pakket ga kopen maar ik moet er dus eerst wat meer over weten en wat het beste zou zijn
Offline infinity - 19/09/2004 11:44

Grafische gevorderde
ik wil niet bv voor 100 mensen of meer gaan hosten maar een stuk of 25 lijkt me wel redelijk
Offline Insane - 19/09/2004 12:52
Avatar van Insane Onbekend 25 is nog veel....maar wel redelijk, misschien moet je dit soort servers voor "vrienden" houden!;-)
Offline bosgroen - 19/09/2004 14:03
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
bij reselling kies je een bep pakket (dat aan jouw wensen voldoet) je kan dan zelf kiezen aan hoeveel mensen je het doorverkoopt (en de grote van de deeltjes)
als je enkel aan vriendjes doorverkoopt is het moeilijk om winst te maken en als je publiekelijk verkoopt (eventueel in combinatie met het designen van een website) dan heb je in principe een BTW-nummer nodig.
Offline Bart - 19/09/2004 14:05
Avatar van Bart PHP expert Dus dan kun je beter een goeie computer kopen, en die ergens neerzetten, en zelf een server maken, maar die computer moet dan wel dag en nacht aan blijven staan
Offline ThePhantom - 19/09/2004 14:06
Avatar van ThePhantom Lid wij hebben een leuk pakket voor 35 ex btw
je kunt daar dan tot 50 domeinen aan maken met voldoende ruimte en traffic 
kijk maar eens op de site www.hqinternet.nl
Je krijgt er een gratis domeinnaam bij
Sitemasters is er ook gehost dus je weet hoe de servers draaien.
Offline infinity - 19/09/2004 15:24

Grafische gevorderde
jah ik had daar ook al even gekeken phantom:D was wel goed pakketje:cool:
Offline infinity - 19/09/2004 15:44

Grafische gevorderde
maar ik krijg er bijvoorbeeld 15 gig traffic bij. moet ik dan die 15 gig verdelen onder klanten of is dat gewoon het maximale wat ze met zn alle kunnen gebruiken?
Offline Duikboot - 19/09/2004 15:51
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik denk dat dat gewoon in totaal van het hele pakket is, net als je de schijfruimte moet verdelen, zal dit ook voor de traffic gelden denk ik
Offline bosgroen - 19/09/2004 16:50
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
normaal krijg jij een bep. hoeveelheid schrijfruimte en datatrafiek, die jij dan kunt verdelen onder je klanten hoe jij wilt.
heb je bijv 100GB trafiek en 25 klanten dan kan je er elk 4GB geven, heb je er 50, dan geef je ze al 2GB. Je kan natuurlijk ook 1 klant 20 GB geven (omdat hij je meer betaald ofzo)
Jij kiest via een panel, en jij zorgt dat je er niet te weinig hebt op het einde van de maand.
Offline infinity - 19/09/2004 17:03

Grafische gevorderde
ok tnx allemaal ik zal dr es goed over na denken:D
Offline infinity - 19/09/2004 21:16

Grafische gevorderde
Private Nameservers of eigen naamservers dit kom ik nog wel es tegen als ik zoek naar een reseller pakket wat houdt dit precies in en is het handig om te hebben want bij sommige pakketen moet je er extra voor betalen
Offline Jazzuka - 19/09/2004 21:41
Avatar van Jazzuka Onbekend INFINITY nooit van de edit functie gehoord
Offline Joel - 19/09/2004 23:47
Avatar van Joel Eigenaar Eet hem niet op hé 
Offline Bart - 20/09/2004 08:50
Avatar van Bart PHP expert Edit tag:?:
Offline Thijs - 20/09/2004 11:14 (laatste wijziging 20/09/2004 11:16)
Avatar van Thijs Crew hosting Ik kan u namens thijma.com het volgende aanbieden:

- 5 GB webruimte
- 12 GB dataverkeer per maand
- Onbeperkt aantal email adressen
- Onbeperkt aantal email forwarders
- Onbeperkt aantal mailinglists
- Onbeperkt aantal subdomeinen
- Onbeperkt aantal MySQL databases
- PHP/Cgi-bin scripting
- Control paneel
- 2 webmail interfaces aanwezig
- PhpMyAdmin ter beschikking
- gratis gebruik van onze dns servers
- anti-virus mailscanner
- anti-spam filters geinstalleerd
- uitgebreide (web)statistieken
- elke 24uur backup

Gratis 1 domeinnaam (.nl/.be/.com/.net/.org)
Geen éénmalige setup/administratie kosten
Dit alles kan ik u bieden voor de prijs van € 25,00 excl. 19% btw per maand
Offline infinity - 20/09/2004 14:46

Grafische gevorderde
@ webliving waarom zou ik daar in godsnaam de edit functie moeten gebruiken het zijn toch 2 hele andere vragen met een groot tijds verschil dr tussen:S en jij moet dat nodig zeggen

@ extor ok mooi pakket maar is 12 GB dataverkeer niet wat te weinig?? en als mensen een domeinnaam nodig hebben moet ik ze dan door sturen naar thijma of kan ik dat zelf regelen?
Offline Thijs - 20/09/2004 14:58
Avatar van Thijs Crew hosting 12 gigabyte is niet te weinig voor 50 klanten gebruik je rond de 20 gigabyte en ik weet niet of je al zo snel zoveel klanten zult hebben.

Meerprijs 10 gigabyte extra per maand (vooraf): € 8,50

Domeinnamen kun je door ons laten registreren, maar is niet noodzakelijk je kunt deze ook elders registreren!
Offline infinity - 20/09/2004 15:04

Grafische gevorderde
dus ik kan bv pakketten maken van 50, 75 en 100 mb maar moet ik dan die dataverkeer ook onderverdelen of gewoon weg laten?
Offline Thijs - 20/09/2004 15:08
Avatar van Thijs Crew hosting Je kunt instellen of klanten van je een datalimiet krijgen of gewoon onbeperkt dataverkeer kunnen genereren dan geef je ze geen limiet via het control paneel.

Mocht je geintereseerd zijn dan kan ik je een demo geven van het control paneel voor resellers.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s