login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

phpBB include

Offline MothZone - 20/02/2005 14:10
Avatar van MothZonePHP ver gevorderde Hallo, ik wil in phpBB in overall_header.tpl een bestand includen.
Ik heb al aan het zoeken geweest hoe ik dit kan doen, zonder resultaat.
Een tijdje geleden had ik wel ergens gelezen dat je gewoon <!-- include bestand.php --> kon doen, alleen weet ik niet meer hoe juist (dus haakjes, aanhalingstekens,...)
Ik heb wat geprobeert hiermee maar heb het nog niet gevonden.
Weet dus iemand hoe dit moet?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zwobbel - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Je kan bestanden include als volgtrn[code]phprninclude(bestand.php); Dit bestand zal worden geinclude als het bestaatrnrequire(bestand.php); Dit bestand is verplicht om zich te include als php het niet vind krijgt men error.rn[code]rnrnVoor meer info [url=httpwww.sitemasters.bepagina=overzichtoverzicht&cat=32&id=3]kijk hier[url]
Offline MothZone - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde hey ik weet best wel hoe php-functies te gebruiken hoor, ben niet dom hoor, maar lees eerst het hele bericht, er staat duidelijk in in phpBBrnedit staat trouwens ook phpBB in de titel, dus als je het dan nog niet snapt dat het niet gewoon php is...
Offline zwobbel - 30/11/1999 00:00
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Aluwel .. gata dat niet gewoon dat bestand opennen en de functie van php gebruiken
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde is een .tpl bestand he, en ookal hernoem je dat naar .php en pas je het hele script aan dat het .php is geworden gaat het niet.rnrn...iemandrn...rn...rnkan toch niet dat NIEMAND hier iets van kent, en zit hier niet op een antwoord te wachten om mn tijd wat te verdoen.
Offline robmoorman - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van robmoorman PHP interesse templatepower, kan je gewoon doen met rn!-- INCLUDESCRIPT BLOCK forum --rnmoet je wel hebbenrn$tpl-assignInclude('forum', '.phpbbindex.php'); doenrnrnen dat staat gewoon bij de uitleg van het systeem, 1min. moeite en je had het....
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde 1 min ja, om de tekst te lezen.rnMaar om het bestand waar het instaat te vinden... ben al een half uur aan het zoeken...rnrnEdit en uw code werkt trouwens ni
Offline robmoorman - 30/11/1999 00:00
Avatar van robmoorman PHP interesse dacht eht wel, je moet in je php bestand dus het voglende hebbe, ligt eraan welke class je templatesysteem gebruiktrnrn[code]phprn$tpl = new TemplatePower(phpbb'.JETEMPLATE.'overal_header.tpl');rnrn$tpl-assignInclude('forum', '.phpbbindex.php');rnrn$tpl-prepare();rnrn$tpl-printToScreen();rnrnrnik weet niet hoe jouw code eruit ziet, maar als je me ff toevoegt ofzo kan ik je best wel even helpen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s