login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wat is een server ?

Offline yannick - 16/02/2005 20:38 (laatste wijziging 17/02/2005 08:13)
Avatar van yannickPHP interesse Hey iedereen,

Kzit met een vraagje
Kan er mij iemand een site geven of vertellen wat een server is en wat je er mee kunt doen ?
Ik heb al op google gezocht maar geen resultaat:'(

Greetzzz^^

Crew edit:
Een fantastische vraag! Mijn complimenten!

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Meestal is een server een computer (die doorgaans altijd aan staat) met een of meer speciale taken , waar verder geen persoon achter zit ofzo (het is geen gebruikers-huis-tuin-en-keuken-PC). Denk aan een mailserver, webserver, gameserver et cetera.
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]Ik heb al op google gezocht maar geen resultaat[quote]rnrnMisschien een tutorial Zoeken met google volgen p rnrnhttpwww.google.nlsearchhl=nl&q=wat+is+een+server&btnG=Google+zoeken&lr=
Offline BigBug - 30/11/1999 00:00
Avatar van BigBug PHP expert Een server kan je voor verschillende dingen gebruiken;rnrn- Een gameserver, hiervanaf worden games gedraaid en kunnen mensen joinen (meespelen)rnrn- Websiteserver, de plek om je site openbaar te maken voor andere mensen... rnrnrnWat kan je er dus mee doenrnJe kan er dus een spel op hosten, en zegmaar een clan beginnen of zo-iets.... Maar je kan ook je eigen site erop zetten, en dan kunnen mensen deze zien (vereist wel bepaalde software)rnrnIk hoop je zo genoeg ingelicht te hebben, anders zeg je het maar 
Offline yannick - 30/11/1999 00:00
Avatar van yannick PHP interesse Ja bedankt iedereen ! rnrnMaar kan je je server in deeltjes verdelen voor nog andere mensen op je server een site te laten beginnen rnrnrnGreetzzz^^
Offline BigBug - 30/11/1999 00:00
Avatar van BigBug PHP expert Jazeker kan dat, dat doen de grote hosting bedrijven he 
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde kun je ook zelf een server maken, ik bedoel, je moet dan wel altijd je internet verbinding aan hebben, hoe zit dat met virussen enzo
Offline zointer - 30/11/1999 00:00
Avatar van zointer HTML gevorderde ja da kan rnhttpwww.google.besearchhl=nl&q=eigen+webserver&btnG=Zoeken&meta=
Offline cloudstrife - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van cloudstrife PHP beginner Een servers is gewoon een computer die een aantal services aanbiedt in een netwerk omgeving. Dit gaat van aanmeldingservers tot webservers tot printservers enz... Een gewone simpele desktoppc kan als server gebruikt worden terwijl je zelf andere toepassingen draait, een 486 met 16 meg ram kan ook als server gebruikt worden p. Zelf een server maken Dat doe je door simpel weg de juiste software te installeren en te configureren. Virussen en dergelijke worden op net dezelfde manier als op elke andere computer tegengehouden door gewoon antivirussoftware. Veel hangt echter af van het operating system dat je gebruikt, 810 webservers draait op linux (kans op virussen is bijna onbestaand).
Offline flatron - 30/11/1999 00:00
Avatar van flatron Lid maar ze kosten wel duur! ! !
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator ze kosten veel of zijn duur...
Offline cloudstrife - 30/11/1999 00:00
Avatar van cloudstrife PHP beginner als je een server wil plaatsen in een datacenter zijn ze inderdaad duur maar thuis kan je met linux gratis zelfs een server opzetten.
Offline Metalhead - 30/11/1999 00:00
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Het zou ook zelfs zonder linux kunnen prnrnOver het algemeen kost het je alleen stroom en een breede breedbandverbinding )rnrn(en een beetje energie om 't spulletje op te zetten)
Offline zwobbel - 30/11/1999 00:00
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Hoe zit dat dan met de upload stream!rnAls ik nu als vb een server run voor een dag waarop 300 bezoekers komen..rnDan is bijwijze van spreke mijn uploadstream limiet bij telenet toch gedoomd en zit ik op smalband.rnHoe kunnen hosting bedrijven dat betalen of hoe zit dat juistrnHebbe zun daar geen limiet ofzo op!
Offline cloudstrife - 30/11/1999 00:00
Avatar van cloudstrife PHP beginner Een server zelf heeft niet bepaald een hoge upload nodig naar het internet toe dit geld enkel voor een web en mailserver. En die hosting bedrijven betalen daar inderdaad voor maar dat zijn speciale tarieven. Je mag je zicht over servers niet alleen beperken tot webservers! Vraag hier was wat zijn servers..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s