login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tutorials

Offline Joel - 18/09/2004 20:58 (laatste wijziging 04/11/2004 00:38)
Avatar van JoelEigenaar Voor degene die nog tutorials willen maken, maar niet weten over wat:

HTML:
/
JavaScript:
-Inleiding (belangrijk)
PHP
-Beveiliging
-Chmod
ASP
-SQL
MySQL
-WHERE
-AND/OR
-Geavanceerde SQL queries (joins,group by, as, ...)
Flash
-Actionscript

Have fun 

71 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dennisvb - 18/09/2004 21:19
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde :) Ik was er al eentje over frames begonnen, had alleen geen tijd om hem af te maken
Offline Bart - 18/09/2004 21:50
Avatar van Bart PHP expert Das wel erg jammer, maar wie gebruikt er tegenwoordig nu nog frames?;-)
Offline Joel - 18/09/2004 22:06 (laatste wijziging 18/09/2004 22:07)
Avatar van Joel Eigenaar Veel, anders doe ik nog eens een leuke actie 

Wie een tutorial maakt van deze lijst, krijgt 25 punten extra, dat is dus 75 punten voor een tutorial.
Offline Bart - 18/09/2004 22:10
Avatar van Bart PHP expert Lol, maar waarom zou je eigenlijk frames gebruiken?
Als je php ondersteuning hebt, dan kun je gewoon
  1. ?pagina=inloggen
doen?
Offline infinity - 18/09/2004 22:29
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
ik maak er wel 1 over chmod maar joel ik kan joun tut een beetje gebruiken? bv dat chmod bereken ding?
Offline Joel - 19/09/2004 12:48
Avatar van Joel Eigenaar De CHMOD tutorial is bijna helemaal klaar (staat dus op sitemasters 1), alleen zou er nog wat meer informatie moeten komen over deze dingen:

drwxr-xr-x
-rw-r--r--
...

r = read
w = write
x = execute

Hier moet je dus nog wat meer van opzoeken.
Ook zou ik nog wat uitleg geven welke chmod je best geeft aan een bestand of een map.

Als je via APACHE een map aanmaakt dus via PHP, kan je een map 700 als CMHOD geven, ideaal dus voor als je via een site bestanden opslaagt op de FTP.
Offline Insane - 19/09/2004 12:49
Avatar van Insane Onbekend JAVASCRIPT:

-Cookies

die is voor mij!^^
Offline infinity - 19/09/2004 13:21
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
Joel zei:
De CHMOD tutorial is bijna helemaal klaar (staat dus op sitemasters 1), alleen zou er nog wat meer informatie moeten komen over deze dingen:

drwxr-xr-x
-rw-r--r--
...

r = read
w = write
x = execute

Hier moet je dus nog wat meer van opzoeken.
Ook zou ik nog wat uitleg geven welke chmod je best geeft aan een bestand of een map.

Als je via APACHE een map aanmaakt dus via PHP, kan je een map 700 als CMHOD geven, ideaal dus voor als je via een site bestanden opslaagt op de FTP.

ehm klein probleempje ben ik net klaar met die tut moet ik dat er ook nog bij doen. maar om eerlijk te zijn ik weet niet hoe dat moet:|:| over dat drwxr-xr-x
-rw-r--r--
...

r = read
w = write
x = execute
Offline XenoX - 19/09/2004 13:47 (laatste wijziging 19/09/2004 13:48)
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
Html formulier = mine! 

+ alle mysql tuts? 
Offline Duikboot - 19/09/2004 14:28
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Xenox, wou net zelf de tut over formulieren maken 
Offline Thomas - 19/09/2004 14:37
Avatar van Thomas Moderator IMO kunnen alleen medewerkers tutorials claimen (en zelfs als dit niet het geval is kun je ertoe besluiten een tut van een gewone member gewoon niet plaatsen ).

Ik vind het ook een beetje raar dat de tutorial-taart op het publieke forum verdeeld word? Sinds wanneer is iedereen op het publieke forum expert van een bepaald onderdeel (en waarom, als dit al waar zou zijn, zitten deze mensen dan niet in de crew?).

Ik claim hierbij (nogmaals, want dit is al op het medewerkersforum ter sprake gekomen) de php cookies tutorial, en ik had volgens mij al aangegeven dat ik de javascript variant ook wel wilde doen...
Offline BladiN - 19/09/2004 14:59
Avatar van BladiN Gouden medailleGouden medaille

Grafische gevorderde
Erm is een tut over XHTML ook goed? :O
Offline Joel - 19/09/2004 15:09
Avatar van Joel Eigenaar Tuurlijk.
Offline Metalhead - 22/09/2004 12:08 (laatste wijziging 22/09/2004 12:10)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ik wil ook tutorials maken *begint ook puntenjunkie te worden*, maar zijn er nog speciale dingen waar ik me aan moet houden (mbt tot grafische structuur en zo)?

Ik begin dan denk ik maar gewoon met de 1e (Forms)...

*edit:
O ja, mijn specialiteiten liggen dus eigenlijk op 't gebied van Java (en VB en zo), dus dat is meer de richting van Applets, JSP, scriplets, servlets, enz.)
Zijn er bij zulke onderwerpen ook nog tutorials gewenst?
*
Offline SickBoy - 22/09/2004 13:57
Avatar van SickBoy MySQL beginner Like tutorial gedaan, bezig aan meta-tags 
Offline Scott - 22/09/2004 14:37 (laatste wijziging 22/09/2004 14:37)
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
@ FangorN: Ik heb er ooit ook een geschreven, maar ze kunnen dan toch allebei geplaatst worden ? Dan vullen ze elkaar aan, is toch niks mis mee ?

En .htaccess, valt niet helemaal onder PHP, maar goed 
Offline Mr_Dark - 22/09/2004 15:00
Avatar van Mr_Dark Lid Staat er niet bij maar ik heb hier nog 2 mIRC tut liggen.. 
Als ik ze moet plaatsen zeg het ff
Offline Insane - 22/09/2004 15:39
Avatar van Insane Onbekend Metalhead zegt=
  1. Ik wil ook tutorials maken *begint ook puntenjunkie te worden*

LooooooOooooooooL...wel een beetje laat hé;-) de meeste zijn daar al heel lang mee bezig^^
Offline Tuinstoel - 22/09/2004 15:51
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ik zou nog wel graag het WHERE statement willen doen, maar ik moet nog 1 of 2 dagen wachten op mijn compu:'( .

Dus neem niet de moeite om die tutorial te maken want dat ga ik al doen :evil: 
Offline twopeak - 22/09/2004 17:08
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
ik zal dat chmodden hier is uitleggen aan de windows people ;)

er zijn 10 flags,
de eerste is om te zeggen of het een directory is 'd' of een bestand '-'
De volgende drie zijn de permissies voor de eigenaar van het bestand of directory
de volgende drie voor de groep waarin de eigenaar zich bevindt
de laatste drie voor alle andere gebruikers

telkens 3 posities: read write en execute
read is lezen
write is schrijven
execute is enkel van toepassing voor shell scripts en programmas en betekend uitvoeren

Ik EIS wel dat voordat deze tut online wordt gezet er bijkomt WAAROM chmodden niet naar 666 mag!!! (het was toch 666 voor alle permissies hee?)
en dit laat ik ook aan jullie over omdat ik geen zin heb om mij te verdiepen in apache
Offline twopeak - 22/09/2004 17:10

PHP ver gevorderde
en de .htaccess wil ik wel doen op voorwaarde dat hij NIET onder php valt, maar onder een juiste categorie; webservers, overige, httpd, ... whatever!
Offline Insane - 22/09/2004 17:11
Avatar van Insane Onbekend dat chmod kun je ook in een programma afhalen van http://www.anouksweb.nl 
Offline SickBoy - 22/09/2004 22:12
Avatar van SickBoy MySQL beginner meta-tags is voor een groot deel af, enkel nog kleurtjes toevoegen en misschien wat fouten opsporen (als die er zijn )
Offline Gml - 22/09/2004 22:25 (laatste wijziging 22/09/2004 22:28)
Avatar van Gml HTML beginner MySQL is een databaseprogramma...

De commando's WHERE, AND/OR, LIKE enz. zijn SQL commandos, en niet specifiek van MySQL.

Om data uit bijv. Access te halen (op wat voor manier dan ook) maak je ook gebruik van SQL.

mijn punt: SQL is bij php, asp enz. allemaal hetzelfde, alleen de manier waarop het gebruikt wordt in de programmeertalen is anders.
Offline Schokkie - 22/09/2004 22:29
Avatar van Schokkie Nieuw lid ik zit te wachten op een goede tut hoe je in een HTML pagina
met verscheidene knoppen (verzenden, resetten, filteren) verschillende forms kunt weergeven.

Dat zou voor mij handig zijn, want ik kom er niet uit met dienen post get enz ....:$
Offline twopeak - 22/09/2004 22:30 (laatste wijziging 24/09/2004 09:26)

PHP ver gevorderde
Hey, mijn tut over .htaccess is af, is er geen vrijwilliger om er kleurtjes in te zetten???
En mischien de spellingsfouten verbeteren???
En zeggen of het niet te chaotisch geschreven is???

anway, is er iemand die het wilt reviewen voor ik het post?
zal het morgen te geef stellen ofzo!

[edit]
hebem upgeload... keuren die handel!!!
[/edit]
Offline Joel - 23/09/2004 10:19
Avatar van Joel Eigenaar Is goed, stuur maar door.

Ik wou ook nog even vragen: Heeft er iemand verstand van linux en hoe je een webserver installeerd op linux.

Daar was al een tutorial over gemaakt, die nu bij PHP staat, maar die is wat oud, de versies zijn niet meer up2date, en daarom zou het tof zijn moest iemand die verbeteren of opnieuw maken.
Offline twopeak - 24/09/2004 09:23

PHP ver gevorderde
ik wil me wel wagen aan php beveiliging, maar dan op langere termijn... (kwestie van het zelf te leren)
Offline BigBug - 24/09/2004 14:23
Avatar van BigBug PHP expert md5 enzo 
Offline Duikboot - 24/09/2004 15:47
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik heb er een ingestuurd voor PS (3D Crystals). Al ontvangen door een van de admins?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.389s