... |
|
Het gaat hier niet om bedrijfscomputers/laptops... Het gaat hier meer om particulieren toestellen... Ik vind het niet erg om een windows CD in dat toestel te rammen en die zijn werk te laten doen, maar als het aankomt op de nodige software achteraf (de standaard: flash player, Adobe reader, Java, etc... je kent het wel) lijkt mij het toch gemakkelijker om zo'n script te maken die die software automatisch allemaal installeert zonder mijn tussenkomst.
Ik moet het script zelf wel in gang steken, maar ik had overlaatst van 2 familieleden zowel de PC's als de laptops (in totaal 7 stuks, want de kids hebben er natuurlijk ook allemaal 1tje) bij mij staan die nazicht nodig hadden (en oh boy, wat steken ze er allemaal mee uit... don't ask) waarvan ik er 5 moest formateren... Als je dan 5x alles handmatig moet doen is dat wel vrij vervelend op de duur...
Daarom dat ik dus op zoek ben naar zo'n script of het eventueel (met wat uitleg) zelf in mekaar wil steken zodat ik in zulke situaties niet continue van de ene pc naar de andere hoef te lopen... |