Steeds als ik een avatar - 79x79 pixels - upload, krijg ik de melding dat het gelukt is en dat de avatar is aangepast. Maar als ik dan ga kijken op het forum zie ik weer niets, alleen de standaard avatar... Hoe kan dat?
-De grootte van de avatar moet tussen 100 bytes en 10 kb liggen.
-De afmetingen van de avatar moet liggen tussen 30*30 en 80*80 pixels
-Toegestane extensies zijn .jpg, .gif en .png
hangt natuurlijk ook af van de grootte (het eerste regeltje) van je avatar.
Die bedraagt 2,11 kB, om precies te zijn. En de extensie is .jpg. Verder heb ik net geprobeerd of een plaatje van 70x70 wel resultaat zou hebben, maar ook niet. Ik krijg steeds de melding dat het gelukt is, maar in de praktijk verandert er niets.
Je kan eens proberen om je cache leeg te maken en dan opnieuw te kijken. Sitemasters slaat namelijk de avatar in de cache op en hoewel het wijzigen geslaagd is zal de oude avatar, die dan nog in de cache zit, getoond worden in plaats van de nieuwe. Je kan de cache leegmaken door een hard-refresh uit te voeren door middel van CTRL + F5.
Werkt niet... heb de cache leeggehaald van al mijn browsers... geen van allemaal tonen de nieuwe avatar... terwijl ik wel de melding kreeg dat de nieuwe succesvol geüpload was...
upload je misschien een cmyk image ? (ie is niet zo slim...) probeer je image eerst local rgb op te slaan en upload het nieuwe bestand.
Ik gebruik FF. En mocht dat niet uitmaken, geldt wat je schrijft dan ook als ik de avatar al gebruikt heb voor diverse andere fora en daar nooit problemen mee heb gehad? Zo ja, hoe kom ik er achter wat voor subformaat hij heeft en hoe sla ik hem op in het rgb-subformaat?