Lid |
|
De volgende keer dat Google weer op je site komt, en de 404 pagina te zien krijgt zoals hij nu wordt weergegeven (dus de foutpagina "forbidden") dan zal Google zelf de URLs uit de zoekresultaten verwijderen. Dit kan even duren. Soms gebeurt dat vrij snel, soms duurt het wat langer voordat Googlebot weer langs komt. Dit heeft met allerlei dingen te maken, zoals het vertrouwen wat Google in jouw site heeft, de historische activiteiten van je website en meerdere factoren. Even afwachten dus totdat Google weer op je site is langsgeweest.
Je kan wel een sitemap verzenden via de Google webmastertools, zodat Google in ieder geval op de hoogte is van alle URL's op je site (en er niet ééntje mist bij de volgende bezoekronde, zodat het nog langer duurt voordat die paginas uit Google zijn). Zodra ze dat overzicht hebben van alle URL's waaruit je site bestaat (middels de sitemap), kunnen ze de webpagina's gemakkelijker crawlen. Verstuur dus even een sitemap van jouw site naar Google via google.nl/webmastertools.
Wat je kan doen om de nieuwe site loopgroepgieten.nl in Google te krijgen, is ervoor zorgen dat Google op de hoogte is van het bestaan van je site. Maak een xml sitemap, verstuur de sitemap via Google webmastertools. Meld je URL aan via google.nl/addurl (meld je aan met je Google account).
De snelste manier om je nieuwe website in de lucht te krijgen is (nogmaals gezegd) het versturen van een sitemap en zorgen dat de URL van je site op een aantal andere websites staat vermeld. Je kan de URL van loopgroepgieten.nl bijvoorbeeld toevoegen aan de site websitegespot.nl om snel in Google te komen. Google komt de link van je site binnen enkele minuten tegen op websitegespot.nl, vervolgens zullen ze die link volgen en de site waar het werkelijk om draait (loopgroepgieten.nl) gaan crawlen en in Google zichtbaar maken.
In dit artikel heb ik weleens een soortgelijke vraag beantwoord. Aangezien jij ongeveer dezelfde vraag hebt, raad ik je aan om de instructies in dat artikel op te volgen: Hoe komt mijn nieuwe site op Google?
Heb je nog meer vragen over je site en Google?
Edit: Ik zie nu dat deze pagina www .gez-oldenkamp.nl/?pagina=fotoalbum&album=2011-11-26-SuperPrestigeRun&p=3 een 403 statuscode retour geeft i.p.v. een 404 code. Zorg er snel voor dat deze pagina een 404 header status heeft, omdat Google anders zal denken dat de pagina nog bestaat dan wel niet ui de index zullen verwijderen. |