login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fedora

Offline Fenrir - 07/02/2005 12:43 (laatste wijziging 07/02/2005 12:51)
Avatar van FenrirPHP expert Ik ben Fedora Project 3 aan het downloaden.
Maar ik vroeg me af of ik die ook kan installeren.
Op C: staat windows xp, en ik wil hem op D: installeren, zodat ik dus 2 os'en heb. D: is een NTFS station.

Kan dat gewoon? Moet je er veel vanaf weten om dat te kunnen, of is dat zo simpel als winows installeren?

dit lijkt simpel:
http://fedora.r...-installer/

maar hier staat:
http://www.redh...lboot.html
Citaat:
If you want to be able to read from and write to a Windows NT, 2000, or XP partition from Red Hat Linux, do not set the Windows partition to file system type NTFS. If the Windows partition is of type NTFS, the partition can not be read in Red Hat Linux. If the Windows partition is of type VFAT, the partition can be read in Red Hat Linux.

If you have multiple Windows partitions, not all of them have to be of the same file system type. If you have more than one partition in Windows, you can set one to use VFAT and store any files you wish to share between Windows and Red Hat Linux on it.

dus ik kan geen NTFS gebruiken, maar mijn d: (waarop ik fedora wil installeren) is NTFS, wordt dit dan automatisch omgezet naar VFAT?

mvd,
Fenrir

25 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Slipie - 07/02/2005 13:13
Avatar van Slipie PHP beginner Het bestands systeem zet linux vanzelf om.
En of het makkelijk is?
Nou jah tis gewoon wennen 
Veel gebruiken dan komt het wel goed.
www.linuxdocs.nl kan je trouwens een hoop vinden over installaties enzo(van applicaties)
Offline Fenrir - 07/02/2005 13:58
Avatar van Fenrir PHP expert En gaat dat dan goed met de boot-sector?
Krijg ik dan als ik mijn pc opstart gewoon een keuzemenu?
Of is er een kans dat windows na het installeren niet meer werkt?
Offline Slipie - 07/02/2005 14:47
Avatar van Slipie PHP beginner Die kans was er vroeger maar nu niet echt meer.
Linux zal zichzelf aanbevelen als multiboot zodra hij windows herkent.
Wat je ook kan gebruiken is natuurlijk de live cd/dvd als je linux gewoon wilt proberen.
ik weet niet of die er van fedora is maar iig wel van ubuntu (de distro die ik gebruik).
Dan kan je een usb stickie gewoon gebruiken voor opslag.
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert Ik heb fedora gedownload, maar ik heb problemen bij het installerenrnIk zeg hem dat hij de grafische installatie moet laden, maar dan stopt hij bij het laden.rnEn op mijn andere pc gaat dat wel goed, maar als ik dan de cd check voor fouten zegt hij dat er een fout op de cd staat.rnEn dan probeer ik gewoon ignore, maar dan houdt hij op na het selecteren vd toetsenbordinstelling. Met de error dat er iets mis is met het lezen van de partities.rnrnWeet iemand een oplossing
Offline biertie - 30/11/1999 00:00
Avatar van biertie Onbekend pfffff, welke fout is het preciesrnzal dan even bellen naar mijn neef, die is gewend van linux te instaleren rnrngeef ook eens je configuratie van je pc
Offline Slipie - 30/11/1999 00:00
Avatar van Slipie PHP beginner als je de image hebt gedownload moet je even een md5sum uitvoeren en die vergelijken met die op de site van fedora (staat meestal in de download dir)rnmd5sum voor windows kan je hier downloadenrnhttpwww.etree.orgmd5com.htmlrnen het werkt vrij simpelrnje zet het .exe bestandje in je system32 map (xp en 2000)rnen in je cmd typ je gewoonrn[code]md5sum Cimage.iso[code]rnUitkomst dus vergelijken en als die niet klopt is het bestand simpelweg niet goed gedownload
Avatar van biertie Onbekend volgens mij kan je ook wel connecten op ntfs via samba... rnmaar samba is voor netwerktoepassingen...rnrner bestaan wel progs om via linux op je windowspartitie te surfen 
Avatar van Fenrir PHP expert thanks!rnik zal het proberenrnrnp.s. is dat hetzelfde als php's md5_file()rn
Avatar van Slipie PHP beginner Ik denk het wel maar weet het niet zeker
Offline biertie - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van biertie Onbekend ongeveer wel, niet exact natuurlijk, het er geen php server voor nodig prnmaar daar komt het wel op neerrnrn[edit]rndamn, net iets te laat 
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Fenrir PHP expert Hij begint in deze dirrnCDocuments and Sett...etcrnrnIk voer dit inrnC DownloadsFC3-i386-disc1.isornrnmaar dan zegt hijrnNo such file.rnrnDus dan zet ik hem in mijn documents and settings map.rnEn dan typ ikrnrnmd5sum FC3-i386-disc1.isornrnen dan zegt hijrnPermission denied.
Avatar van biertie Onbekend heb jij geen beheerdersrechten mss srnof anders probeer eens in te loggen als administrator
Avatar van Fenrir PHP expert Ik heb beheerdersrechten.rnrnMaar ik heb het met php gedaan.rnDe hash klopt.rnrnKan er dan wat fout zijn met het brandenrnIk heb het gebrand met nero burning rom 5.
Offline Slipie - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Slipie PHP beginner [quote]rnongeveer wel, niet exact natuurlijk, het er geen php server voor nodigrnmaar daar komt het wel op neer[quote] rnrnUhm een md5 hash is een md5 hash...rnDus ik denk niet dat er verschil in zal zittenrnrnEditrnWat is de precieze foutmelding die je krijgt tijdens je installatiernje kan een log tijdens de installatie opvragen met ctrl f8 of f7
Avatar van Fenrir PHP expert Nee, het zou ook erg toevallig zijn dat de hash klopt met de fedora-site, als php een ander algoritme gebruikt.
Avatar van biertie Onbekend aan het branden ligt het normaal ook niet srnrnmaar geef eens je configuratie van je pc...
Avatar van Fenrir PHP expert Pentiun IV 2.69GHzrnRAM 512 MBrnrndat is van de pc waarop het helemaal niet werkt.rnrnen de andere pc is iets ouder, PIII, en volgens mij 256 MB Ram.rndaat start anaconda wel (installatie wizard).rnMoet je nog meer wetenrnHet is iig boven het minimum.rnrnOf doe ik mss wat fout tijdens de installatie
Avatar van Slipie PHP beginner Anders moet je eens kijken of alle hw wel gesupport word.rnIk had dat probleem namelijk bij een installatie van ubuntu die toen niet alle hw van m'n (oude) pc niet pakte
Avatar van biertie Onbekend mjah, maar fedora heeft daar wel een goede naam voor ze...rndus daar zou het normaal niet mogen aan liggen 
Avatar van Fenrir PHP expert BTW, ik krijg deze error na het selecteren vd toetsenbordinstellingrnrn[b]BUG[b]rnAssertion (heads 256) at disk_dos.c 486 in function probe_partition_for_geom() failed.rnrnmijn hd is een ibm-dtla-305040, waar kan ik controleren of deze werkt met fedora of gaat het in de error niet om de hd
Avatar van Slipie PHP beginner Sorry daar houd het wel een beetje op met mijn suggesties ( rnJe kan nog kijken op een support irc kanaal van fedora
Avatar van Fenrir PHP expert Ok, toch bedankt!rnHeeft het zin om de cd nog eens te brandenrnEn kun je me mss een andere distributie aanraden
Avatar van Slipie PHP beginner Je zou het kunnen proberen maar als de hash gewoon klopt en je hebt um gebrand met nero dan lijkt het mij dat het goed is.rnEen hele goeie distro is Ubuntu (www.ubuntu-linux.org)rn
Offline klostpret - 30/11/1999 00:00
Avatar van klostpret HTML interesse Ik gebruik de SUSE-distributie. Ook de Mandrake is erg goed (vooral voor gewoon gebruik)rnrnOja Als je nog nooit met Linux hebt gewerkt zou ik eerst Knoppix uitproberen (zie downloads)
Avatar van Fenrir PHP expert OK, bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s