login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Joomla vraagje.

Offline nick5556 - 25/01/2011 20:24
Avatar van nick5556PHP beginner Hallo,

Ik vroeg mij af hoe joomla dit voor elkaar krijgt.
klikje!
Ik heb gezocht in de code's van joomla maar dat is eigenlijk onbegonnen werk. Hiervan wil ik graag weten hoe je het moet regelen dat er ergens komt te staan dat de persoon op het administratie paneel of op de site is ingelogd, en hoe het mogelijk is om mensen uit te loggen via het administratie paneel. Als iemand weet hoe ik dit zo efficiënt mogelijk kan doen zou dat heel goed uitkomen (A)

Nick.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline FrankL - 25/01/2011 20:55
Avatar van FrankL Lid Je gebruikt hier voor een database waar in je iedere keer dat je naar een pagina gaat, de pagina en user id zit bijvoorbeeld.

En je zet dus ook een logout knop erbij met in de link ervan bijvoorbeeld het id zodat je iemand kan uitloggen.(Uiteraard wel even zorgen voor de veiligheid)
Offline nick5556 - 25/01/2011 21:53
Avatar van nick5556 PHP beginner Is dit niet erg zwaar voor de server? Ik maak er natuurlijk wel een knopje bij om dat uit te schakelen voor de cliënten die het niet nodig hebben.
Offline FrankL - 26/01/2011 00:41
Avatar van FrankL Lid Zolang men niet te veel paginaviews per seconde kan doen niet, ligt er uiteraard ook wel beetje aan wat de server aan kan. Maar inprincipe zou het zo kunnen.
Offline Aar - 26/01/2011 00:45
Avatar van Aar PHP interesse Om je een voorbeeld te geven hoe zoiets in zijn werk zou kunnen gaan:\

http://multisess.clayweb.nl (oud script van me die ooit gereviseerd gaat worden)....
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s