HTML beginner |
|
Ik heb het gevoel dat dit wel eens een lange thread kan worden
Ik neem aan dat veilige modus ook een blue screen geeft, en dat je verschillende items in veilige modus hebt geprobeerd (indien niet, doe dit eerst en lees dan pas verder).
Ik denk dat je best via een omweg in XP (of op zijn minst in zijn structuur) probeert te geraken. Hiervoor gebruik ik het liefste BartPE (eventjes googlen en eventueel downloaden). Dit is een bootable windows-omgeving. (je kan deze gratis downloaden en op een stick/cd zetten).
Indien je hiermee opstart (misschien BIOS-settings aanpassen) kan je terug in de C-schijf gaan, en zodoende de installatie van je XP bekijken.
Het eerste wat je moet bekijken is c:/windows/miniDump, hier staat normaal een log-bestandje van alle zware crashes. Dit kan je lezen met dumpchk.exe (hetgeen natuurlijk niet automatisch geinstleerd wordt met windows, dank u wel microsoft, maar na een beetje zoeken op internet zal je het bestand wel vinden). Op deze site vind je meer info: http://news.cnet.com/8301-13554_3-9817237-33.html.
nu kan je normaal de info lezen van het BSOD. Indien je meer info hebt kan je deze altijd posten.
|