login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

BAD_POOL_CALLER

Offline pijke - 18/01/2011 11:44 (laatste wijziging 18/01/2011 11:46)

Lid
hallo.

Ik had laatst geen draadloos internet meer, daarom drukte ik op verbinding herstellen. Na 5 minuten was hij nog steeds bezig met netwerk uitschakelen en daarom drukte ik de computer uit.
Helaas, nu elke keer als ik windows opstart krijgt ik bij het loginscherm een "blue screen of death" en daarin geeft hij een BAD_POOL_CALLER. Laatst recente configuratie werkt niet en ook de veilige modus doet het niet.
Ik heb al op google gezocht maar ik kom er niet uit.
Is er een manier om dit op te lossen?

groetjes, pijke.

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Beirensg - 18/01/2011 13:52
Avatar van Beirensg HTML beginner BAD_POOL_CALLER is een foute aansturing van je geheugen, meestal voortkomende uit slechte drivers van randapparatuur.

Aangezien je juist voorheen een probleem met je netwerkkaart had, vermoed ik dat dit de foutieve randapparatuur is.
Probeer daarom eens je netwerkkaart fysisch uit te schakelen (via een schakelaar, deconnecteren en/of uit schakelen in BIOS). Indien het probleem zich voortzet, zullen we iets anders moeten proberen.

BTW kan je je besturingssysteem eens doorgeven en eventueel meer info dewelke op het BSOD verschijnt.

Offline kilian - 18/01/2011 16:29
Avatar van kilian Lid Probeer ook eens eventueel de veilige modus in te gaan (drivers worden dan niet gelanden) en via apparaatbeheer de driver VOLLEDIG te wissen.
Offline pijke - 18/01/2011 19:15
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
@Beirensg
Ik heb een draadloos netwerk, het probleem blijft zich voordoen als ik die eruit haal.
Ik heb windows XP home edition.

Helaas verschijnt het blauwe scherm maar een halve seconde, dus ik heb niet echt tijd om te lezen.

@kilian
Veilige modus werkt ook niet (zie topic).
Dus dan kan ik ook niet bij apparaatbeheer komen 
Offline Beirensg - 18/01/2011 19:37
Avatar van Beirensg HTML beginner Ik heb het gevoel dat dit wel eens een lange thread kan worden  

Ik neem aan dat veilige modus ook een blue screen geeft, en dat je verschillende items in veilige modus hebt geprobeerd (indien niet, doe dit eerst en lees dan pas verder).

Ik denk dat je best via een omweg in XP (of op zijn minst in zijn structuur) probeert te geraken. Hiervoor gebruik ik het liefste BartPE (eventjes googlen en eventueel downloaden). Dit is een bootable windows-omgeving. (je kan deze gratis downloaden en op een stick/cd zetten).
Indien je hiermee opstart (misschien BIOS-settings aanpassen) kan je terug in de C-schijf gaan, en zodoende de installatie van je XP bekijken.
Het eerste wat je moet bekijken is c:/windows/miniDump, hier staat normaal een log-bestandje van alle zware crashes. Dit kan je lezen met dumpchk.exe (hetgeen natuurlijk niet automatisch geinstleerd wordt met windows, dank u wel microsoft, maar na een beetje zoeken op internet zal je het bestand wel vinden). Op deze site vind je meer info: http://news.cnet.com/8301-13554_3-9817237-33.html.

nu kan je normaal de info lezen van het BSOD. Indien je meer info hebt kan je deze altijd posten.

Offline Abbas - 19/01/2011 01:37
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Helaas verschijnt het blauwe scherm maar een halve seconde, dus ik heb niet echt tijd om te lezen.
Dit doet bij mij een belletje rinkelen. Ik heb dit een aantal jaar geleden ook gehad en bij mij hielp niets van al wat hier al voorgesteld werd. Het probleem bij mij was een crash/fout op de harde schijf zelf en daar was toen niets meer aan te doen. Het enige dat ik nog heb gedaan is de schijf in een PC-winkel binnen gedaan en die hebben de data die nog te recoveren was er nog afgehaald. En toen nieuwe harde schijf gekocht natuurlijk...
Offline vinTage - 19/01/2011 01:57
Avatar van vinTage Nieuw lid ha, ik herinner me die klant nog, hij betaalde zelfs dubbel voor een nieuwe HD 
Offline Abbas - 19/01/2011 02:17
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Que? 
Offline vinTage - 19/01/2011 02:21
Avatar van vinTage Nieuw lid oh sry, ik dacht dat jij dat was 
Offline pijke - 19/01/2011 07:39

Lid
@titjes
Dus waarschijnlijk is de harde schijf helemaal naar de maan?
Offline Beirensg - 19/01/2011 09:27
Avatar van Beirensg HTML beginner harde schijf kan je natuurlijk ook testen door deze eens in een andere pc te steken.
Offline pijke - 19/01/2011 09:36

Lid
heb ik gedaan, daar ging hij gewoon opnieuw opstarten, hij gaf niet eens een BSOD.
Offline Beirensg - 19/01/2011 09:43
Avatar van Beirensg HTML beginner Dus zal het nog altijd aan je randapparatuur liggen. Waarschijnlijk je NIC, kan je deze eens testen op een andere PC?
Offline Ontani - 19/01/2011 12:02
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Het probleem dat je de kans niet krijgt om je blue screen te lezen is een instelling. Als de BSOD nog eens je PC herstart druk dan tijdens het opstarten op F8 en kies voor de optie: Automatisch opnieuw opstarten bij systeemfout uitschakelen. Dit zorgt ervoor dat de volgende keer dat je BSOD verschijnt deze blijft staan. BSOD zijn zo goed als altijd problemen met randapparatuur of drivers. Je kan enkel aan de BSOD afleiden waar dit probleem aan ligt. De rest van't volk hier is maar aan't gokken.
Offline pijke - 19/01/2011 13:24

Lid
@Beirensg
zou kunnen, maar dat ding is net nieuw.

@Ontani
Zal kijken.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s