login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

draadloos AND kabel sneller?

Offline valles10 - 16/01/2011 14:56 (laatste wijziging 16/01/2011 15:05)
Avatar van valles10HTML interesse Ik vroeg me af:
Als je nu je laptop (of vaste pc met draadloze ontvanger) aansluit op het net via de kabel, en daarboven nog eens een draadloze verbinding 'aansluit', zou je internet verbinding dan een hogere snelheid hebben bv 100mb + 54mb = 154mb/s??

dus: LAN+WLAN sneller dan alleen LAN of alleen WLAN?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 16/01/2011 15:00
Bedankt door: Esli
Offline Sitebase - 16/01/2011 15:25
Avatar van Sitebase PHP expert Nee
Offline Flex1986 - 16/01/2011 15:47
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
In de meeste gevallen nee, maar als jij een internet verbinding hebt die hoger is als 100Mbit. En je gebruikt software om een bepaald programma op over een bepaalde verbinding te laten gaan. Dan zou je theoretisch een hogere snelheid kunnen krijgen.

Nu zijn internetverbindingen over het algemeen niet zo snel, en zal je ook niet gauw speciale software gebruiken die programma's over een bepaalde verbinding laat gaan. Dus ga er maar vanuit dat dat niet gaat lukken ;)
Offline valles10 - 16/01/2011 22:14
Avatar van valles10 HTML interesse
Flex1986 schreef:
In de meeste gevallen nee, maar als jij een internet verbinding hebt die hoger is als 100Mbit. En je gebruikt software om een bepaald programma op over een bepaalde verbinding te laten gaan. Dan zou je theoretisch een hogere snelheid kunnen krijgen.

Nu zijn internetverbindingen over het algemeen niet zo snel, en zal je ook niet gauw speciale software gebruiken die programma's over een bepaalde verbinding laat gaan. Dus ga er maar vanuit dat dat niet gaat lukken ;)

Nja, da bedoel ik ook niet. Maar ik vroeg me af of je internet een hogere mb/s zou hebben moest je 2 verbindingen tegelijkertijd hebben...
Offline Ontani - 16/01/2011 22:30
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
als je het voor elkaar zou kunnen krijgen je 2 netwerkkaarten te teamen zodat pakketten over beide connecties zou gaan Ja. Maar het probleem is dat je dan draadloos op iemand anders z'n netwerk zou moeten kunnen want anders loop je tegen de limiet van je eigen connectie aan.
Offline avdg - 17/01/2011 00:31
Avatar van avdg PHP gevorderde Ik vraag me af of de computer dan ook daadwerkelijk beide verbindingen zal gebruiken
Offline ArieMedia - 17/01/2011 09:51 (laatste wijziging 17/01/2011 09:51)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
waarom zou je uberhaupt willen investeren in zo'n oplossing. Moet alles sneller schakel dan om naar 1GB netwerk.

Ben je meteen klaar voor de komende 10 jaar.
Offline valles10 - 17/01/2011 10:51
Avatar van valles10 HTML interesse
ArieMedia schreef:
waarom zou je uberhaupt willen investeren in zo'n oplossing. Moet alles sneller schakel dan om naar 1GB netwerk.

Ben je meteen klaar voor de komende 10 jaar.

Er spreekt toch niemand over investeren?
Het gaat hem gewoon over de vraag of je internetverbinding sneller ZOU zijn (of hoger mb/s hebben) als je zowel draadloze als kabel verbinding tegelijk aangesloten hebt. Mijn bedoeling is trouwens ook niet om mijn internet op die manier te versnellen.
Offline Ontani - 17/01/2011 13:11
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@avdg, hp heeft tools om netwerk kaarten samen te brengen en te tonen als 1 netwerk kaart. Als je dit op een lokale LAN netwerk zou doen zou je van 100 MBps naar 200 MBps gaan of van 1Gbps naar 2Gbps. Maar zoals ik al zei, je moet dit dan met 2 internet verbindingen doen onafhankelijk van elkaar.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s