login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Font laden

Offline rredspike1 - 08/01/2011 00:16
Avatar van rredspike1Lid Goede nacht,

Ik heb een website gemaakt, alleen nu maak ik gebruik van een font, die zich standaard niet in het windows pakket begeeft. Nu wil ik dit font op de server uploaden en dan met een script aanroepen, alleen heb ik met gemak half internet al afgezocht, maar kan niks vinden wat me helpt.

Heeft iemand een idee of een oplossing voor dit 'probleem'.

Mvg
Rredspike

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline milco - 08/01/2011 00:52
Avatar van milco Lid is HIERMEE je vraag misschien opgelost??
Offline valles10 - 08/01/2011 02:22
Avatar van valles10 HTML interesse Volgens mij bluf je, en heb je helemaal nog niet zo goed gezocht. Het is namenlijk heel gemakkelijk om dit te vinden 

CSS3 en dan verder zoeken naar font, en je krijgt alles wat je nodig hebt.
Offline Aar - 08/01/2011 10:37
Avatar van Aar PHP interesse Ik denk dat Cufon een beter alternatief is als je echt per-se een external font wilt gebruiken.
Ik meen dat externe font's in CSS3 nog niet op elke browser zullen werken.
Offline WouterJ - 08/01/2011 10:38
Avatar van WouterJ HTML gevorderde CSS3 @font-face werkt inderdaad nog niet echt goed.
Het ene browser wil weer een truetype font en de andere weer een ander type en IE ondersteund het nog helemaal niet.
Offline WimJ - 08/01/2011 10:53 (laatste wijziging 08/01/2011 10:55)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Gebruik de FontFace generator .. Zet je font om in alle types en dus zichtbaar op alle browsers.. zie hieronder:

Font Formats
Format Description
TTF Raw TrueType file, designed to look good on-screen.
EOT You need this format if you want to target Internet Explorer 5-8. Our EOT's are "Lite," since they are neither compressed nor domain-restricted.
WOFF Cross-browser, web-only font format that uses gzip compression. IE9+, FF3.6+, Chrome 5+
SVG This is an XML format required by iOS devices before version 4.2.
SVGZ This is gzipped version of SVG.
Cufón This is not a font-face format. We include it because some prefer it over regular fonts. See the cufón page for more information.

Hier een linkje ernaar sucses ermee: http://www.fontsquirrel.com/fontface/generator

Offline rredspike1 - 08/01/2011 12:27 (laatste wijziging 08/01/2011 12:28)
valles10 schreef:
Volgens mij bluf je, en heb je helemaal nog niet zo goed gezocht. Het is namenlijk heel gemakkelijk om dit te vinden 

CSS3 en dan verder zoeken naar font, en je krijgt alles wat je nodig hebt.

Dit is ook makkelijk om te zeggen, terwijl je iemand niet persoonlijk kent! Jammer dat er zulke onvolwassen mensen rondlopen!

Ik zelf had namelijk al gezien CSS3 met @font-face ed.

@ de rest! Bedankt voor jullie hulp!
Ik zal eens kijken wat ik kan doen met jullie antwoorden.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s