login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

cd-rom drive installeren

Offline remy - 02/02/2005 17:39
Avatar van remyPHP ver gevorderde hoe kan ik de cd-rom drive installeren? op een of andere manier is deze verwijderd en ik heb niet zoveel verstand van dit soort dingen.
hopelijk kunnen jullie me helpen:(

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline numlockrond - 02/02/2005 17:52
Avatar van numlockrond Onbekend ik heb ook een keer gehad dat mijn cd-rom drive is windows nergens meer te vinden was, maar hij kreeg nog wel stroom.

Toen heb ik gewoon ff kast opengemaakt en kabels (IDE en/of voeding) ff los- en weer vastgemaakt. Dat loste het probleem op.

Je kunt hem na het loshalen ook nog ff opstarten zonder aangesloten cd-rom. Daarna weer uitschakelen, kabels aansluiten en weer opstarten.
Offline remy - 02/02/2005 18:23
Avatar van remy PHP ver gevorderde nee, ik denk niet dat het de cd-rom schijf zelf is, maar dat een virus ofzo de besturing (ja of drivers:s) ervan heeft weggehaald, er staat ook een uitroepteken naast het rcrom schijfje in de device manager van xp
Offline cloudstrife - 02/02/2005 18:29 (laatste wijziging 02/02/2005 20:13)
Avatar van cloudstrife PHP beginner Heb je al bij je computerbeheer gekeken? Staat hij daar nog tussen? Zo niet ligt het aan de hardware zelf denk ik.

ik heb het probleem gevonden:D , nu moet ik een driver downloaden ofzoiets, hoe en waar doe ik dat?
het gaat om een cd-rom -> QSI DVD-ROM SDR-081

wie kan me helpen?
Offline remy - 02/02/2005 18:45 (laatste wijziging 02/02/2005 20:13)
Avatar van remy PHP ver gevorderde hij staat er nog tussen, maar met uitroepteken

ik heb het probleem gevonden:D , nu moet ik een driver downloaden ofzoiets, hoe en waar doe ik dat?
het gaat om een cd-rom -> QSI DVD-ROM SDR-081

wie kan me helpen?
Offline numlockrond - 02/02/2005 20:00
Avatar van numlockrond Onbekend ff naar de website van de fabrikant gaan
een firmware upgrade wil ook wel helpen.
Offline remy - 02/02/2005 20:05
Avatar van remy PHP ver gevorderde uhm ja, ik weet niet precies wat ik moet doen, volgens mij als ik de driver upgrade is het weer goed, maar waar vind ik drivers. Ik zal eerst eens op sony's site kijken:)
Is een driver hetzelfde als een firmware dan?
Offline numlockrond - 02/02/2005 20:50
Avatar van numlockrond Onbekend een driver is dat wat een computer nodig heeft om de cd speler te snappen.

De cd speler moet wel herkend worden en aangestuurd kunnen worden, daar heb je firmware voor.
Offline master666 - 02/02/2005 20:57
Avatar van master666 Lid dubbel klikken bij apparaatbeheer op het icoontje van die cdromspeler, dan opnieuw installeren ofzo kiezen, als je drivers hebt, zoeken naar die drivers en zo installeren, anders eerst op internet(www.driverguide.com) zoeken naar de drivers
Offline SmokaLot - 03/02/2005 06:14
Avatar van SmokaLot HTML ver gevorderde pc openmaken - cd drive uit pc halen - pc dicht draaien - cd drive naar het containerpark brengen.

Als hij niet meer gedetecteerd word in Windows dan is hij stuk. Als de driver plots niet meer aanwezig is zonder dat je iets veranderd hebt dan is hij ook stuk.

Als er een uitroepteken bijstaat kan je misschien is proberen om hem te verwijderen en dan terug op te starten. Normaal zoekt windows dan naar nieuwe hardware en dan kan je laten zoeken op je hard disk naar de juiste driver.

...
Offline remy - 03/02/2005 14:23 (laatste wijziging 03/02/2005 16:04)
Avatar van remy PHP ver gevorderde ja dat heb ik gedaan, ik heb hem verwijderd en de pc opnieuw gestart en toen detecteerde die hem weer, heb meh geinstalleerd maar deed het nog niet.
Met behulp van wat engelse sites in het register gezocht naar mogelijk geifecteerde bestanden en die verwijderd, maar helpt allemaal nix.
Zou system restore mss helpen? want het kan aan een virus liggen heb ik gelezen

edit
@numlockround, hoe moet dat precies met die firmware upgraden?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s