Grafische gevorderde |
|
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleempje. Na een zomer werken heb i k een leuk pctje gekocht met alles erop en eraan. Op mijn videokaart zitten 3 uitgangen. HDMI, VGA en DVI. Mijn monitor is aangesloten op de VGA uitgang. Nu heb ik mijn TV aangesloten op de pc via de HDMI poort. Het is de bedoeling dat ik films afspeel op mijn pc, en dan op m’n tv kan kijken.
Als ik bij beelschermeigenschappen als optie ‘beeldscherm dupliceren’ doe, geeft de tv inderdaad hetzelfde beeld als mijn pc, maar ook in precies dezelfde afmetingen als mijn monitor. Mijn tv is wat groter dus ik wil het graag full screen hebben. Dit lukt me met geen mogelijkheid. Ik kan mijn tv wel op 16:9 zetten, maar dat is de hele verhouding eruit. Ook niet de bedoeling. Blijkbaar ziet mijn pc wel dat er iets is aangesloten, maar qua instellingen kan ik er verder vrij weinig mee.
Het geluid komt helaas ook niet over, behalve als ik de tv op voluit zet, en als beeldscherm instelling: uitbreiden heb gekozen. Maar dan heeft het alsnog het volume van een mp3 speler.
Zijn hier geen programmatjes voor, om een 2e monitor in te stellen met de juiste afmetingen en geluid e.d.?
|