Daarmee kun je alles, en het is eenvoudiger dan c++.
Het is een klein beetje langzamer, maar niet veel.
DirectX (het gedeelte dat echt snel moet zijn) kun je in C# op een envoudige manier gebruiken, en het is even snel als in C++.
Het is eenvoudig om een window te maken, 3 regels code, en in c++ is dat al 80 regels .
Dus ik raad je aan C# te leren.
Bedenk wel dat je nooit alleen een uitgebreid spel kunt maken.
Teams van honderden mensen met miljoenenbugetten zijn er al een paar jaar mee bezig.
Je kunt wel spelletjes als tetris, etc maken. En 3d kan ook, maar vooral het graphics tekenen is veel werk.
C is een erg oude taal, later kwam er C++ waarin je classes kon gebruiken. Nu is er ook C#, speciaal gemaakt voor .NET. Het is helemaal OOP, en qua windows-programmeren veel eenvoudiger dan C++. Ook directX is gemakkelijker in C#, omdat het met classes werkt (managed directX), en in C++ niet.
Nee, C# is bedoeld voor Windows. Het is niet geschikt om bijvoorbeeld een database als mysql te maken, of een server ofzo. Maar het is bedoeld voor desktop-applicaties. En ook voor games. Ook kun je C# gebruiken in aspX of asp.NET.
Bedoeld voor of uitsluitend voor? C++ kan je bruikbaar maken voor mac om hem in een mac compiler naar native code te compilen... kan dat niet ook bij C#?
Bedoeld voor of uitsluitend voor? C++ kan je bruikbaar maken voor mac om hem in een mac compiler naar native code te compilen... kan dat niet ook bij C#?
Ik herhaal
Als ik compile komt er ook een intermediate file bij, is dat niet zeg maar hetzelfde als bij java een .class file ofwel java byte code?
dan heb ik me klaarblijkelijk vergist
was echt van overtuigd dat DOS van IBM was
maar linux heeft wel een dos prompt, of zit ik me nu ook al waanzinnig te vergissen (alleszins, dit vertelde een vriend van mij die linux heeft) dus dat betekent dat een gewone c# compiler ook op linux werkt