PHP beginner |
|
Hey allemaal,
Ik vraag mij al een tijdje af hoe spellen nu precies de 'quests' maken. Stel een quest heeft simpelweg 3 delen:
1. Je moet praten met een meneer om de quest te accepteren.
2. Je moet 25 x een wolf afmaken zodat je 25x een poot van een wolf krijgt.
3. Je moet terug naar dezelfde meneer om de quest in te leveren.
Uiteraard kan ik dit heel simpel met héél veel if'jes oplossen. Is er een goede manier om dit werkend te krijgen? Ik weet dat het niet simpel zal zijn maar als ik een duwtje krijg dan ben ik in ieder geval niet voor niets bezig.
Wat ik zelf denk:
1. Een record toevoegen aan de database waar de Quest_ID en User_ID instaat, zodat je weet dat een gebruiker een bepaalde quest geaccepteerd heeft.
2. Bij het afmaken van een bepaalde wolf, controleren of er een record is uit stap 1. zo ja: Geef een quest item.
3. Bij het praten met de persoon als de quest geaccepteerd is, geeft hij een message terug dat je OF niet genoeg quest items hebt OF dat je wel genoeg hebt en dus de quest klaar is.
Oké.. is dit de juiste denkwijze? en stel je krijgt 10 healthpotions en 5000 experience als je de quest voltooid hebt, hoe zou dit er geprogrammeerd uitzien? waar staan die rewards en hoe noteer je dat het beste?
Groeten,
Erwin
|