login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

chatbox

Offline humor - 26/01/2005 21:02
Avatar van humorHTML beginner Hallo

Ik zoek een chatbox voor m'n site.
:rechts: Zonder reclame
:rechts: Gemakkelijk aan te passen aan het design van je site
:rechts: gratis
:rechts: Dat je eventueel zelf kan uitbreiden (met smiles...)
De code van zo'n chatbox zou heel handig zijn, kan ik dan helemaal aanpassen naar m'n site.
Als zo'n code niet bestaat zijn site die goeie chatboxen aanbieden ook goed.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline b4nkr0bz0r - 26/01/2005 21:44
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde op hotscripts staan goede, en kan je zelf wel UBB-code inbouwen
Offline Metalhead - 26/01/2005 21:44
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Voor een goeie chatbox wordt het toch al gauw een java-applet, omdat je anders met het refresh probleem zit, lijkt me...

Elke keer als iemand iets zegt, moeten alle client 'genotified' wordedn, en dat lukt niet met alleen html of php volgens mij...
(of je moet een meta-refresh rate van 1 seconde doen, maar dat lijkt me ook niet de oplossing)
Offline jeffreydv - 26/01/2005 21:50
Avatar van jeffreydv HTML beginner http://www.hotscripts.com/Java/Applets/
Offline vinTage - 26/01/2005 21:51 (laatste wijziging 26/01/2005 21:57)
Avatar van vinTage Nieuw lid http://www.irccity.nl/coder/

daar kan je een code genereren die een java script schrijft met de instellingen die jij ingeeft,,,het gaat dus om een chatscript die inlogged in een room (maak je eigen room dus) op het irc netwerk (en das fu**ing groot) dus genoeg keuze om een snelle server uit te zoeken.

code in een html file plakken en klaar is je chatbox

edit, vergeet ik de applet

ftp://ftp.javirc.com/pub/irc/Java/JAVirc5.4.tar.gz
Offline Metalhead - 27/01/2005 11:57
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ik ben er nu één aan het maken zonder java (alleen javascript en php),
als je nog een paar dagen wacht is-ie wel af 
(ja, ik heb het druk )
Offline Os8 - 27/01/2005 12:15

PHP interesse
Haal en PhpMyChat
;-)
Offline humor - 29/01/2005 12:01
Avatar van humor HTML beginner @vinTage: Ik heb de code laten genereren, maar onder welke naam+extensie moet ik het opslaan? En wat is die "applet basis code" (een van de eerste dingen dat je moet invullen)?
Offline Fenrir - 29/01/2005 12:05
Avatar van Fenrir PHP expert Voor een goeie chatbox wordt het toch al gauw een java-applet, omdat je anders met het refresh probleem zit, lijkt me...

Je kunt een onzichtbaar iframe refreshen, en van daar de pagina aanpassen:

window.parent??.content.innerHTML = 'bla';
Offline Squirrel - 29/01/2005 12:14
Avatar van Squirrel HTML interesse en anders FlashChat ;)
Kost wel $5 maar is écht de moeite! => http://www.tufat.com/script2.htm

grtz,
Kris
Offline vinTage - 29/01/2005 12:45 (laatste wijziging 29/01/2005 12:46)
Avatar van vinTage Nieuw lid @Humor, de code die gegenereerd word moet je gewoon in je html file plakken.

En die basis code is al ingevuld toch

Ik heb het zelf ook nog nooit gebruikt, maar naar anleiding van jou vraag hier ben ik een beetje gaan rondneuzen en ik kende een site die daar ook gebruik van maakte, dus vandaar mijn reactie op jou bericht, maar je zult zelf ook iets moeten uitpluizen, sry dat ik je niet precies verder kan helpen.

ps, ik begrijp dat je de "simpele" generator gebruikt, maar de uitgebreide bied véél meer opties.
Offline Geerios - 29/01/2005 14:41
Avatar van Geerios Onbekend Je kan ook een gastenboek een beetje ombouwen met 2 frame's boven en onder onder voor een bericht te schrijven en boven de bericht te lezen en dan boven een auto refresh dinges neer zetten en alle andere funties kan je er heel simpel bij zetten!

PS, hulp nodig??? voeg me ff toe op msn (geerios_is_onlinios@hotmail.com)
Offline humor - 29/01/2005 15:55
Avatar van humor HTML beginner @vinTage: Ik gebruik de uitgebreide hoor ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.215s