login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

DHCP server

Offline cloudstrife - 26/01/2005 14:15
Avatar van cloudstrifePHP beginner Weet iemand een goede dhcp server voor windows 2000 pro?

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline biertie - 26/01/2005 14:18
Avatar van biertie Onbekend dhcp server...
mag ik eerst vragen wat dat is 
Offline Klopper - 26/01/2005 14:21
Avatar van Klopper HTML interesse Heb je ook al het installatiepakket van Windows doorgekeken? Ik weet niet zeker of het daar staat, maar het lijkt me het meest logische 

@biertie
Een DHCP-Server is een computer/server die ervoor zorgt dat iedereen in het aangesloten netwerk een ip-adres toegewezen krijgt. Hierdoor is er minder kans op 'ip-collisions', oftewel; 2 dezelfde ip-adressen in 1 netwerk
Offline biertie - 26/01/2005 14:28
Avatar van biertie Onbekend ach jah... nu weet ik wat je bedoelt ik ben nu eenmaal niet zo name minded 
en wrm heb je dat nodig? je kan dat toch ook handmatig doen 
Offline Slipie - 26/01/2005 14:32
Avatar van Slipie PHP beginner Windows 2000 pro heeft geen dhcp functie
Windows 2000 server, advanced server en enterprice wel
Maargoed het gaat denk ik om het delen van je internet via je pc?
Je kan met winroute voor router spelen dus je hebt dan een dhcp servertje draaien
Offline cloudstrife - 26/01/2005 14:37
Avatar van cloudstrife PHP beginner Neen, ik heb hier een klein netwerkje opgezet om te testen alvorens de applicatie op het grote netwerk gaat. Probleem is dat het grote netwerk windows 2000 server heeft met dhcp maar de pro niet daarmee zoek ik een apart programmatje. Een routerfunctie is denk ik geen optie want ik heb Bootp nodig in combinatie met een tftpserver en eventueel nog een pxeserver.
Offline ranco - 26/01/2005 14:51
Avatar van ranco PHP gevorderde Dat wordt Windows 2000 Server installeren als DHCPserver
Offline Thomas - 26/01/2005 15:09
Avatar van Thomas Moderator Hmm... ik zou software gebruiken die ook meteen firewall-achtige zaken en dergelijke regelt, zoals bijvoorbeeld Sygate of WinGate, dus meteen gaan voor een 'totaal-oplossing'. Nog beter is natuurlijk een stuk hardware (router) wat dit allemaal voor je doet.

Maar je zou IP's enzo ook handmatig kunnen instellen op alle machines dus je hebt niet per sé een DHCP-server nodig ?
Offline cloudstrife - 26/01/2005 15:20
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ja wel DHCP is echt noodzakelijk, firewall dan weer niet. Bedoeling is om pc's te laten booten via het LAN dus de netwerkkaart heeft echt dhcp nodig incombinatie met BootP. Om verder te kunnen moet ook een tftpserver kunnen worden gekoppeld aan de dhcp server maar dit is denk ik bij alle dhcpsoftware wel aanwezig. Het zal denk ik idd windows server installeren worden...
Offline ranco - 27/01/2005 08:46
Avatar van ranco PHP gevorderde Om een computer van het netwerk te kunnen laten opstarten heb je geen DHCP-server nodig.

Daar heb je andere programma's voor zoals MS-Client, Norton Ghost Corperate Edition (Ja, klinkt raar maar is wel zo).

Want alleen aan een DHCP-server heb je niets, die geeft alleen maar automatisch een ip, maar dan heb je nog geen automatische verbinding onder dos (En dat is waar jij je connectie met de server moet maken wil jij booten van het netwerk)
Offline cloudstrife - 27/01/2005 09:14
Avatar van cloudstrife PHP beginner nope, ik start op via de bootrom van de netwerkkaart, die moet een ip krijgen van de dhcp en de het bootp van die server verbindt me door met een tftpserver waar de bootfiles van ghost opstaan, dhcp is onmisbaar dus! Moet jij eens uitleggen hoe hij die ms client gaat laden met het booten zonder enige opstart floppy of cdrom..
Offline Wijnand - 27/01/2005 13:22
Avatar van Wijnand Moderator 1. probeer een router.
2. www.google.nl en dan zoeken op "DHCP" en dan iets van "software" ofzoiets.
3. Zoek eens op de microsoft webpagina of daar toevallig niet iets is te vinden.
Offline Klopper - 27/01/2005 13:46
Avatar van Klopper HTML interesse Wijnand++
4. zoeken naar 'DHCP' op www.download.com
Offline lays - 27/01/2005 16:53
Avatar van lays Lid Zoek je een goede firewall, virus scanner op je internetverkeer en smtp verkeer, NAT server, DHCP server, dan moet je eens surfen naar: http://www.kerio.nl
Werkt op alle systemen en je kunt gratis een demo versie downloaden. Heeft voor mij voor jaren goed gewerkt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s