login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Linux op laptop

Offline Slipie - 26/01/2005 11:20
Avatar van SlipiePHP beginner Heej,

Ik ben vanplan op zeer korte termijn een laptop te kopen.
Nu heb ik al een prachtige van asus op het oog:
Amd mobile athlon 62 3200+
80gb hdd
1024mb ddr
enz.

Nou wil ik dus ubuntu linux hierop draaien.
Lijkt me geen probleem maar weet iemand toevallig hoe goed linux is in compabiliteit met laptops?
Hoe zit het met het power management?
Iemand ervaring hiermee?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jarro - 26/01/2005 12:15
Avatar van jarro HTML interesse nou ik heb ook linux draaien (Fedora Core 3) naast mijn windows XP H.E. Ik vind het niet echt optimaal, gezien ik een draadloos netwerk heb, en hij mijn Sitecom WL-011v2 neit ondersteunt. Over Energiebeheer> Al je software is geinstalleerd voor het aanwezige besturingsysteem, dus ik kan me voorstellen dat je energiemeter verdwenen is. (Bij mij wel het geval tenminste) Dus het kan wel, maar een heleboel moet je weer zelf instaleren, via de website van de fabrikant van je accu. Dus ik ben er niet helemaal positief over, misschien dat iemand anders andere ervaringen heeft al ik?
Offline Slipie - 26/01/2005 12:21
Avatar van Slipie PHP beginner Ik heb dus gelezen dat ubuntu een hele hoop drivers ondersteudn en over het algemeen vrij goed loopt op laptops
ook komt eind februari een nieuwe versie uit van ubuntu
maargoed ik hoor graag jullie ervaringen !
Offline biertie - 26/01/2005 14:11 (laatste wijziging 26/01/2005 14:12)
Avatar van biertie Onbekend http://www.zdnet.be/news.cfm?id=42454
lees dit even 

Citaat:
et Centrino-etiket was tot op heden niet beschikbaar omdat de Linux-kernel onvoldoende ondersteuning gaf aan de stroombesparende functies in de Intel-componenten. Vanaf kernel 2.6.8 is die power management-functionaliteit er wel.

en ik heb fedora draaien op mijn laptop, geen problemen met mijn draadloos netwerk... natuurlijk wel al geupdated naar de 2.6.8 core...
heb jij dat ook al gedaan, jarro? zoniet: ik zou het echt doen, het scheelt veel in makkelijkheid, snelheid, compactibilieit.
als je een nieuwe versie download zit er meestal wel al een 2.6core geinstalleerd 
Offline Slipie - 26/01/2005 14:30
Avatar van Slipie PHP beginner Oke dan 
Dus met versie 2.6 word het power management ook beter geregeld.
Dat was zown beetje de info die ik wou hebben, bedankt!!!!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s