PHP beginner |
|
1) KVK nummer aanvragen (Kamer van Koophandel, maakt je handeltje legaal en je trekt meer klanten, ziet er zakelijk uit op je site: KVK: xxxxxxxx)
2) Kijk naar wat voor site het is, hoeveel uur heb je er in zitten. Noteer dit.
3) Wat is ongeveer je uurloon wat jij acceptabel vindt? 3,50/u? 2/u?
4) Stel, je hebt er 40u in zitten * 3,50 is 140 euro. Vrij netjes, maar bedenk wel dat je er van te voren al een hoop leerwerk in hebt zitten. Je hebt tenslotte de taal leren kennen. Kost ook tijd. Rond het af naar 160 euro oid.
5) Kijk ook naar wat je klant is. Is het een 1mans zaakje? Of is het iets superprofessioneels, hier kan je uiteraard meer voor vragen.
6) Is je prijs acceptabel voor jou klant? Kom jij op bijvoorbeeld 60u omdat je ontezettend heb zitten kloten en is eignelijk maar 30u waard. is toch een verschil van 105 euro.
7) Voel jij je er goed bij?
8) Je hebt een script nog liggen, je trekt er een passende lay-out omheen, al met al kom je op 5u. dat kost je cliënt dus maar 17,5. Is heel goedkoop, trekt mss wel klanten. Maar de tijd die jij in de ene script heb zitten kan je wel dubbel tellen , geen hond die weet dat je het 'gekopiërd' hebt. Maar dit maakt ook niet uit, het is tenslotte je eige engine die je zelf gescript hebt.
De nummertjes kloppen niet helemaal, maar dit zijn ongeveer de dingen waar je aan moet denken, dacht ik zo.
(Er zit zo'n knopje 'Bedank Poster!' )
Groeten, en succes ermee ;)
Jelmer
Ps. Ik ken een verhaal van iemand die 5u in een site heeft gestoken en er 1k mee opgestreken heeft. Puur en alleen omdat hij de scriptjes nog had liggen. Het hoeft je dus niet veel tijd te kosten.
Pss. Ik heb 3,50 als voorbeeld genomen, dit kan natuurlijk velen malen hoger. Zie 5posts boven mij ofzoiets. 10/u is wel veel, maar als je het rond de 7 houdt heb je een mooi prijsje. (ligt ook een beetje aan je leeftijd ) |