Ik ben weer bezig met 1 van mijn eigen projecten.
En aangezien het nogal groot word lijkt het me ook wel handig om een forum aan te schaffen
Nu weet ik wel elke forums er beschikbaar zijn, maar niet de ervaring die iedereen hiermee heeft. Dus daarom dit kleine onderzoekje.
Ik heb een forum nodig die ik gemakkelijk in mijn site kan inbouwen. Met eigen layout, en mogelijk converten voor de database zodat de leden niet 2x hoeven te registreren.
Wat de forums betreft.
Wat is de naam van de forum waar je je oordeling over geeft,
Welke ervaring heb je met dit specifieke forum,
Wat zijn de beveiligingsmaatregelen (Valt het gemakkelijk te hacken)
Etc.
Ik hoop dat als jullie een keer niks te doen hebben en jullie je vervelen hier even naar zouden kunnen kijken.
Ik gebruik voor mijn computerforum vBulletin. Deze zijn niet gratis maar het is zijn geld meer dan waard. Wat betreft security ga je geen beter forum vinden denk ik.
Ik heb wel eens een keer in vBulletin gekeken. Een versie tijdelijk lokaal gehost die kwa serial niet meer geldig was. (Een vriend van mij heeft vBulletin gehad.) Maar het toepassen van je eigen layout kreeg ik hierbij niet voor elkaar.
Ik gebruik voor mijn computerforum vBulletin. Deze zijn niet gratis maar het is zijn geld meer dan waard. Wat betreft security ga je geen beter forum vinden denk ik.
Sorry, maar dan hoor je geen linkje om "computerforum" maar om "vBulletin" te zetten...
Anyway, ik zou nooit betalen voor forum software Je kan ook eens naar SMF kijken, heb ik wel eens geprobeerd. Ik kreeg helaas wel spammers, maar ik had volgens mij ook geen captcha...
MyReact (www.myreact.nl), erg uitgebreid forum, uitgebreid in templatemogelijkheden en makkelijk te stylen. Beheerdersfuncties zijn erg uitgebreid en de rechten zijn per groep of gebruik ook wel erg flexibel in te stellen.
Nadeel: Is wel encoded, dus de code kan je niet aanpassen, en Zend Optimizer is wel verplicht op de webserver. Maar je kan er wel code bijschrijven .
Ook voor commercieel gebruik kost het geld...
Je kent wel een beetje html, php, css en mysqli toch? want als je gewoon simpele query's uit kunt voeren hoef je vaak nog maar enkele dingetje bij te leren om een SIMPEL forum te bouwen...
Je moet allemaal dingen gewoon uitproberen gewoon testen en zo leer je veel van en het is best lachen om te doen...
Dan kan je de problemen die je tegenkomt hier bespreken en dan kunnen wij je helpen..
Gr. Milo
Nou, ik had al wel dat hij de categorien en alles eruit haalde.. maar toen kwam 't probleem..
De categorien en subcategorien onder het juiste forum zetten bijv:
-Algemeen (Forum)
--Site nieuws (Categorie)
---2010 (Sub-categorie)
--Het Team (Categorie)
Dit is ook wat te zien is bij bijv. PHPBB, vBulletin, IP-Board,, en noem maar op.
Ik heb deze code dat ik toen 1 á 2 weken geleden gebruikte verwijderd. maar ik zal hem dan even overnieuw maken.
Mocht ik vragen hebben, zal ik een nieuw topic aanmaken. =)
------ edit: Nou oké ,, dit is best comisch,, de vorige keer lukte 't me na 1/2uur prutsen niet, en nu is het me al gelukt in een paar minuten
Gebruikte zeker toen verkeerde queries en- of een verkeerde structuur
Dit doet het tot nu toe:
-forumnaam
--categorienaam