login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Visual Basic

Offline Os8 - 22/01/2005 21:32

PHP interesse
hi,

weet iemand hoe ik kan beginnen met een rpogrammatje te maken zoals de meeste programmas gemaakt worden.
Ik dacht dat in Visual Basic was.
Zo ja waar kan ik de compiler downen?
Zo nee, wat dan wel?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Zerato - 22/01/2005 22:23
Avatar van Zerato Onbekend visual basic is alleen voor buttons enzo....
Offline leendertW - 22/01/2005 22:25
Avatar van leendertW PHP beginner
Citaat:
visual basic is alleen voor buttons enzo....

Dat dacht ik dus niet he:$

Met VB kan je veel programmaren!!.

Os8: wat voor programma wil je maken dan?
Offline Zerato - 22/01/2005 22:26
Avatar van Zerato Onbekend ow ik dacht het maar goed ik kan er naast zitten:p
Offline twopeak - 22/01/2005 22:27
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
"de meeste programmas"
daar zit de fout.

Programma's worden meestal in een programeertaal gemaakt, tot daar de overeenkomsten.

Als je een programma wilt maken dat op internet draait, kan je php gebruiken 

Als je snel wilt leren, en rap resultaten krijgen, gebruik je de object-georienteerde taal Basic (VisualBasic is een Microsoft programma dat je editeren toelaat)

Als je een programma wilt hebben dat voor elk platform werkt, dan moet je bij java zijn (is niet al te moeilijk)

Als je een serieus programma wilt hebben, dan doe je dat best in een "serieuzere" taal zoals C++

Alles hangt af van wat je wilt maken natuurlijk.
Een CounterStrike maak je niet met java, maar als je bv. een rekenmachine wilt maken, is visual basic geen slechte keuze.
Offline Os8 - 22/01/2005 22:27

PHP interesse
Citaat:
Os8: wat voor programma wil je maken dan?

Ik had nog niet gedacht aan een programma maar ik zou graag weten waar ik een compiler kan downloaden voor visual basic.
dan kan ik vb beginnen met een rekenmachientje.
Offline remcobers - 22/01/2005 22:29
Avatar van remcobers PHP expert www.vbfreakz.nl goede site vind ik. Ik ben ook net begonnen aan VB. En de basis lijkt redelijk veel op PHP,
Offline Malus - 22/01/2005 22:34
Avatar van Malus Lid ik weet niet veel van vb maar een vriend van me wel. Hij was laatsts bezig met het maken van een rpg.

Hij downloade eerst een gratis engine en toen is hij daarin begonnen aan zen rpg.

Ik weet niet wat een compiler is:P

En vb is heeeeel moeilijk, en zoals mijn vriend bezig is met zen rpg gaat het ook nog wel een paar jaar duren. Als je hem in 3d maakt net zoals mijn vriend kun je ook nog je ventjes, bomen, kistjes enz... maken. Dat moet weer met een ander programma: 3d studio max of Milkshape.
Offline cloudstrife - 22/01/2005 22:53
Avatar van cloudstrife PHP beginner vb is net heel simpel wat talen betreft dankzij zen objecten, klassen enzo.. Met vb vooral dan .net kan je even veel als met elke andere programmeertaal. Om in vb te programmeren zal je visual basic of visual studio moeten aankopen (niet goedkoop) daarmee kan je dan alles doen om je programma te maken (forms ontwerpe, code schrijven, debuggen en compilen). Het lijkt helemaal niet op php, het is zelfs een stuk makkelijk daar het al niet hoofdletter gevoelig is en de syntaxis veel simpeler ligt.
Offline Fenrir - 23/01/2005 09:21 (laatste wijziging 23/01/2005 09:35)
Avatar van Fenrir PHP expert Je kunt voor een windows prog het beste c# gebruiken, dat is de taal van de toekomst in het windows programmeren (met het .NET framework).

Hiervoor is een gratis (open source) compiler beschikbaaar, die erg goed is: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/
Hiermee kun je ook forms tekenen (wat overigens ook dynamisch in de code kan) en nog veel meer.

Maar voor spelletjes wordt meestal nog C++ gebruikt, omdat dat de taal is waarin vroeger alle spelletjes werden geschreven.
Maar nu begint c# volgens mij ook meer voor spelletjes door te breken.
Dit spel is in c# geschreven: http://arenawars.krawall.de/eng/

Ik raad je echt aan eens naar c# te kijken.

EDIT:

Een simpel venster kun je in C# zo maken:

1. public class MainForm : System.Windows.Forms.Form
  2. {
  3. public static void Main()
  4. {
  5. System.Windows.Forms.Application.Run(new MainForm());
  6. }
  7. }

En probeer in C++ of in vb, (zonder forms-designer, heb ik hier ook niet gebruikt) maar eens in zo weinig code een form te maken!
Offline nemesiskoen - 23/01/2005 13:29
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
@twopeak
"Als je een programma wilt maken dat op internet draait, kan je php gebruiken"

Met php maak je scripts, geen programma's 
maar das gezever

ikzelf ben voorstander van C++, VB spreekt me echt niet aan omdat het zo... niets is eigelijk, je kan er mss wel wat mee, maar dan moet je het al gaan combineren met DirectX... en daar raad ik je aan DirectX te combineren met C++, hiermee kan je zelf 3D werelden programeren... maar da's al enorm gevorderd, dus mss beter eerst beginnen met rekenmachientjes, en daarvoor is VB mss wel goed. VB is een goede taal om te "leren" programeren, om dan later een meer "serieuzere" taal te leren
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s