Crew algemeen |
|
Stijn schreef: En anders gaan we allemaal gebruik maken van postgresqlÂ
Het is ook gewoon veel beter :]
Anyway, ik volg precies de mening van Frank, welke gequote werd door Marten.
Nog even een andere quote waar ik het nog meer mee eens ben:
PgVincent schreef: "MySQL is causing Oracle sales losses around 1 billion usd/year"
Oracle heeft in 2009 zo'n 26 Mld binnengehaald dus het zal wel meevallen.
De campagne om MySQL te redden kon wel eens MySQL's ondergang worden. MySQL is aan SUN verkocht omdat er geld nodig was. Als Oracle het niet kan kopen dan zal het op zichzelf verder moeten en dan is er helemaal geen geld meer. MySQL-AB zou vrij letterlijk opnieuw moeten beginnen (afijn, daar is Monty al mee bezig) maar zullen de mysql gebruikers net zoveel vertrouwen hebben in een product waarvan ze weten dat het nu door een handjevol enthausiastelingen wordt gemaakt als in een product waar een miljardenbedrijf achter zit? Er zijn legio andere open-source databases en zelfs Oracle heeft een gratis versie. Hoe nodig is MySQL dan nog precies?
Persoonlijk hoop ik vurig dat Oracle MySQL mag overnemen, al is het alleen maar omdat de kwaliteit van MySQL dan omhoog gaat.
Nee, opheffen doen ze niet, omdat ze dan duizenden hosters tegen zich in het harnas jagen. Prijsverhoging? Vast wel, maar denk je dat Monty's groepje van de huidige licentiewaarde zou kunnen leven? Ik niet, die zullen de kosten ook omhoog moeten doen. |