Ik heb de standaard installatie van PHP uitgevoerd op Windows Server 2008 icm IIS7. De installatie verliep vlotjes. Ook heb ik PHP getest met phpinfo(), dit werkte naar behoren.
Toen ik mijn website(gemaakt en getest op een linux machine) op de Windows machine zetten, had ik te doen met een 500 - Internal server error.
Ik heb geen weet van hoe ik dit het beste kan debuggen op een Windows machine. Wellicht zitten hier ook wat Windows Server engineers op het forum
Werk je met mod_rewrite? Want als je die gebruikt maar niet aan hebt staan krijg je in dat geval die error als je apache gebruikt. Weet niet of dit ook zo is met IIS.
@Ultimatum Inderdaad, ik gebruik mod_rewrite in mijn apache configuratie. Ik weet niet of het gebruik daarvan op IIS mogelijk is, maar heb het ook getest met de gebruikelijke querystring en blijf de 500 error houden.
@Marten Javascript wordt toch client-side uitgevoerd, niet serverside? Lijkt me nogal onlogisch dat het script op het ene platform feilloos werkt en op het het andere een internel server error veroorzaakt. Tamelijk apart.
Aha, zoiets had ik ook al in mijn gedachte, maar daarvoor is het project simpelweg te groot. Van de linux apache-server kreeg ik goede, duidelijk debug informatie retour. Op Windows Server 2008 icm IIS7 krijg je een keiharde 500 internel server error, waar ik eigenlijk niks mee kan.
Bestaat er trouwens een mod_rewrite voor IIS, zodat ik de huidige .htaccess file kan blijven gebruiken? Ik zou namelijk graag php en asp.net willen draaien op 1 platform.
ThnX, heb het even geïnstalleerd. Ga me er is in verdiepen.
Ik ben zojuist ook nog tegen een ander probleempje aangelopen. PHP-GD werkt namelijk niet, terwijl deze module wel degelijk geïnstalleerd staat. Heb dit gecontroleerd met phpinfo(). Het is namelijk niet mogelijk om een thumbnail van een jpg-afbeelding te maken.
De 500 internel server error heb ik inmiddels kunnen verhelpen door in php.ini error display aan te zetten.
------------------------------------------------------------- GD
GD Support enabled
GD Version bundled (2.0.34 compatible)
FreeType Support enabled
FreeType Linkage with freetype
FreeType Version 2.1.9
T1Lib Support enabled
GIF Read Support enabled
GIF Create Support enabled
JPG Support enabled
PNG Support enabled
WBMP Support enabled
XBM Support enabled
Je krijgt die url te zien als er ergens iets fout gaat (afhankelijk van de browser geloof ik). In ieder geval, als je header('Content-type: image/jpeg'); weg haalt, krijg je waarschijnlijk een php fout te zien die je kunt verhelpen.
Bedankt voor je reactie, heb nu inderdaad een error message. Alleen krijg ik nu een aantal zeer bijzondere tekens te zien. Ik word er niet veel wijzer van, jij? Heb de error message op plaatscode.be geplaatst.
Die rare tekens is eigenlijk je afbeelding, alleen kan deze niet worden weergegeven omdat die fout er voor staat. Het is duidelijk dat je het script niet goed aanroept, want $_GET['maxsize'] bestaat niet.
Dat doet hetzelfde, alleen krijg je dan geen foutmelding als je geen maxsize param meegeeft. Ik zou trouwens ook een controle op $_GET['im'] inbouwen, want daarmee kan je een zelfde probleem krijgen.
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/thumb.php:2) in /var/www/thumb.php on line 31
// weer al die maffe tekentjes
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/thumb.php:2) in /var/www/thumb.php on line 31
// weer al die maffe tekentjes
Als ik regel 31 uit comment, houd ik alleen die gekke tekens over. Krijg dus geen afbeelding.
Brengt niet de oplossing hoor. Ik krijg nu geen foutmelding meer, maar de afbeelding wordt gewoon niet weergeven. In plaats daarvan zie ik de de link naar het thumbnail script dat ik gebruik. De thumbnail wordt dus niet weergeven.
Post eens de exacte uitvoer van je script? Die gekke tekens zijn het plaatje, maar de browser accepteert het waarschijnlijk niet omdat er iets voor of iets achter staat. Ik ben benieuwd wat dat is.
Maar weet je zeker dat je nu geen andere output krijgt? Want:[error]Notice: Undefined index: maxsize in C:\inetpub\wwwroot\thumb.php on line 7[/error]lijk je in de code die je geeft verholpen te hebben.