login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PNG

Offline ingieminie - 21/01/2005 14:03
Avatar van ingieminieHTML interesse Ik wist niet goed waar dit te plaatsen, dus gok ik hier.

Heb nu pas ontdekt dat png een veel beter formaat is om images op te slaan voor het web dan gif.
Echter, het zou (nog) niet door alle browsers ondersteund worden. De site waarin ik nu werk ik echter een veelbezochte site en ik weet niet of ik het mij kan permitteren om png te gebruiken.

Wat zijn jullie ervaringen met png en browsers?

Groetjes

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MarcN - 21/01/2005 14:20
Avatar van MarcN Grafische interesse Je kunt toch net zo goed .jpg gebruiken? 
Offline NCube - 21/01/2005 14:23
Avatar van NCube HTML beginner Alleen de Transparancy bij 32Bit png afbeeldingen wordt niet goed ondersteund door Internet Explorer. En voor zo ver ik weet is het de enigste browers met png problemen.
Offline remy - 21/01/2005 14:24
Avatar van remy PHP ver gevorderde maar ook de browser die het meest gebruikt wordt. IE 5.5 en lager ondersteunen png al helemaal niet las ik net
Offline ingieminie - 21/01/2005 15:02
Avatar van ingieminie HTML interesse @MarN,

Ik wil de .png enkel gebruiken ter vervanging van gif-bestanden. Het voordeel is dat de bestanden kleiner worden zonder kwaliteitsverlies en dat je meer kleuren kan gebruiken dan gif.

Het jpg-formaat is kleiner dan .png, hoewel de kwaliteit van png stukken hoger ligt. Dus jpg blijf ik zeker gebruiken.

Als de browser nu niet .png ondersteunt, wat gebeurt er dan? Foutmeldingen of worden de images niet weergegeven of ...
Offline Slipie - 21/01/2005 15:02
Avatar van Slipie PHP beginner Tsjah soms moet je dus gewoon simpel weg de overstap maken.
Voldoe je niet?
Vette pech...
Zo was het vroeger ook met javascript en oude browsers.
Offline remy - 21/01/2005 15:19
Avatar van remy PHP ver gevorderde dan worden ze niet weergegeven, je krijgt dan zon kruisje 
Offline NCube - 21/01/2005 15:21
Avatar van NCube HTML beginner PNG werkt wel gewoon in IE 5.5+ maar de transparante stukjes zijn gewoon niet transparant in IE
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s