login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

op zoek naar een nieuwe uitdaging

Offline JLT - 28/07/2009 10:31
Avatar van JLTPHP interesse Ik ben op zoek naar goede vervolg studie. En ik twijfel over welke volgende stap ik zal moeten nemen. Ik zal mijn situatie even uitleggen.

Ik ben begonnen als Vormgever en heb me gericht op het ontwerpen van websites. De HTML en CSS had ik mezelf al aangeleerd en vervolgens heb ik een cursus PHP/MySQL gevolgd. Deze kennis heb ik inmiddels goed uitgebreid en ik mag zeggen dat ik PHP aardig onder knie heb. Daarnaast maak ik regelmatig gebruik van (delen van) Flash om een website net iets meer mee te geven.

Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging! Maar welke hoek ga ik op? AS Flash, Ajax of misschien wel iets heel anders.

Wat zouden jullie (als ervaren programmeur) aanraden? Alle info is welkom...

Alvast bedankt!
Jelte

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 28/07/2009 10:57
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ligt er aan waar je interesses liggen natuurlijk.
Als je PHP leuk vind zal ik me daar verder in gaan verdiepen, wat van curses heb je gevolgd en kan/ken je goed OOP-programmeren in PHP (Zo ja mag je me wat dingen uitleggen bij Interfaces xD).

Zelf zou ik daarna verder gaan met Ajax/Adobe Flex.
Het laatste wat ik nou is misschien een leuke voor jou aangezien je ook vormgever bent. Dus, als ik jou was zou ik Flex een kans geven.
Offline JLT - 28/07/2009 11:25
Avatar van JLT PHP interesse Hey Arie,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de cursus PHP/MySQL bij Eduvision gevolgd. Dit was meer een soort opstapje en goed begin. Daarna heb aardig wat sites gemaakt met PHP natuurlijk heb ik de kennis enorm uitgebreid door internet en gewoon in het diepen te duiken.

Ik heb niet veel kaas gegeten van het OOP programmeren. Ik heb me er ook niet echt in verdiept. Tegenwoordig gebruik ik wel steeds vaker m'n eigen scripts alleen moet ik deze dan toch wel omtoveren. Misschien dat OOP een goede investering is. Sowieso tijd besparend 

Adobe Flex moet ik dit zien als een opvolger / uitbreiding op Flash?

Wat raad je verder aan: een cursus of zelf studie (boek bol.com en tutorials). Is dat te doen voor bv. een OOP uitbreiding?

En wederom bedankt!
Jelte
Offline ArieMedia - 28/07/2009 11:59

PHP ver gevorderde
Ik wil zelf hierna ook misschien een eduvision curses volgen, ik heb gelezen dat je daar 3 nivo's hebt dus misschien op naar de volgende stap?

Wat adobe-flex doet kan je zelf googlen.. ik zal de "kern" even voor je opzoeken (staat in een gedownloade PDF)

Citaat:
Going from the bottom left of Figure 3-1 to the top right, Flex Builder 3 helps you write app.mxml, the Flex application. That
in turn is run through the MXML compiler that generates a
SWF file for the application. It also generates a temporary
HTML test page that hosts the SWF so that you can test it.
The
SWF and the HTML are replaced after each compile, so I made
them dashed to indicate that they are temporary.

Het helpt je dus een flash-bestand te maken, maar er zit veel meer achter (heb er zelf helaas nog niet zoveel kaas van gegeten).

Ik denk dat je zelf moet bepalen wat het prettigst leert. Ik leer het liefst door het te doen, en op school krijg ik hier de mogelijkheden voor (er zitten ook andere vakken bij). Nu ik op stage zit heb ik veel meer vrijheid en merk dat ik veel meer leer ik zit veel op fora om te kijken hoe anderen het doen en zo af en toe pak ik er een boek bij als naslag/inspiratie op te doen.
Offline JLT - 28/07/2009 21:42 (laatste wijziging 28/07/2009 21:47)
Avatar van JLT PHP interesse Ik heb de 'online cursus PHP' afgerond, een logische stap is inderdaad de masterclass PHP. Toch nog even met m'n werkgever overleggen.

Betreft dat Adobe Flex gebeuren dat is dus uitgebreider dan Flash zelf. Anders zou ik net zo goed een cursus AS kunnen doen. De rest van Flash is me wel redelijk duidelijk.

Ik kom ook regelmatig op forums (zoals deze om info op te doen over scripts en andere functionaliteiten waar ik niet uit kom. De ideale leerweg voor mij is een soort van (eenvoudige) cursus om me op weg te helpen en de rest vind ik zelf wel op het net.

[edit] Ik zie net de prijzen van die cursussen bij eduvision en ik denk dat ik heeeel hard moet babbelen met m''n werkgever. Jzus wat een bak met geld.

Ken jij geen goedkopere cursussen. Die kwalitatief ook goed zijn natuurlijk 

[edit]
Offline vinTage - 28/07/2009 21:54
Avatar van vinTage Nieuw lid offtopicje
Flex is niet hetzelfde of een uitbreiding op flash, het eindresultaat is toevallig een swf en flex gebruikt ook AS, maar verder zijn het 2 totaal verschillende programma's.
Offline Martijn - 28/07/2009 21:54
Avatar van Martijn Crew PHP Hoe goed zin je in je SEO? Anders lijkt me dat een goede aanrader. Dat is niet zozeer een programeer taal, maar het helpt wel met een site bouwen die google (en adneren) vriendelijk is. ALs je die regels goed uitvoert, is het voor je gebruiker ook een betere site, en omdat je SEO goed ligt, krijg je meer klanten Lijkt me altijd fijn
Offline JLT - 28/07/2009 22:33
Avatar van JLT PHP interesse Hey DeviourSoul

Die skills heb ik aardig onder de knie! Zoek maar bij Google op 'reclamebureau' ik sta met de website van m'n werk op de 2e plek. Heeft wel wat moeite gekost maar het resultaat mag er zijn!
Daarnaast heb ik al voor meerdere websites goede plekken behaald.

Op zich een goede aanrader maar niet voor mij 
Offline ArieMedia - 29/07/2009 08:37

PHP ver gevorderde
Ik denk toch dat Flex het beste voor je is, ook om je 'vormgeef-achtergrond'. Je kan je website net iets meer geven hiermee.
Offline JLT - 29/07/2009 12:01
Avatar van JLT PHP interesse Ik ga me nog even verdiepen in de Adobe Flex materie. Ik zelf vind de OOP optie wel erg interessant moet ik zeggen. Alleen een wat goedkopere cursus zal wel fijn zijn. Bijna 5.000 euro is wel heel erg veel geld.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s