Nieuw lid |
|
Woedi schreef: http://www.goog...lr=lang_nl
Als je een basis webserver wil die enkel statische websites moet kunnen hosten heb je genoeg aan een Apache HTTP server of het concurrerende product van Microsoft, IIS
Wil je echter dynamische websites met PHP(ASP, de tegenhanger van Microsoft zit standaard al in IIS, maar kan ook op Apache worden gebruikt)maken dan moet je dit uiteraard ook nog installeren, hetzelfde geld voor MySQL.
Let op, voor MySQL moet je wel client en server software installeren.
Ik raad je echter aan om je toch eens in de Engelse taal te verdiepen, aangezien in de IT wereld engels de voertaal is.
Officiële documentaties van oa Apache en PHP zijn in meerdere talen beschikbaar, maar die zijn nooit zo compleet als de Engelstalige versie.
Verder is het misschien handiger om een server te huren, VPS of een echte dedicated server. Shared hosting is natuurlijk ook een oplossing als je website niet zo groot/veel bezocht is. Het is niet aan te raden van een desktop PC een server te willen maken die 24/7 draait aangezien deze hardware hier niet voor gemaakt is.
Veel plezier ermeeÂ
Dat snap ik wel dat engels de voertaal is en php en mysql geinstalleerd moeten worden(wat al zo is inbegrepen bij xampp).
maar me vraag is gewoon hoe kan ik er voorzorgen dat iedereen het online kan zien wat ik dan op de apache webserver staat(dus in mijn folder er voor) dus weet iemand gewoon hoe dat moet.
(het liefst dat je dan ook je domein naam kan instellen.) |