login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Proxy blokeren.

Offline Tuinstoel - 15/01/2005 14:54
Avatar van TuinstoelPHP expert Weet iemand hoe ik een proxy is zijn totaliteit kan blokkeren, dus iedereen die mijn website bezoekt dat hij dan wordt geblokt als hij achter een proxy zit?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jeroen - 15/01/2005 15:01
Avatar van Jeroen Onbekend Dit kan niet, omdat een proxy puur een IP adres is. Die persoon surft via een andere proxy. Als je niemand met een proxy wil binnen laten dan zal je dus alle ip adressen die er bestaan blokken.

Wat je wel kan doen is alleen de proxys blokken die je via een website doet. Alleen hoe dit werkt weet ik niet.
Offline Slipie - 15/01/2005 15:05
Avatar van Slipie PHP beginner Je moet even zoeken naar bepaalde proxy lijsten.
De meeste proxy's zitten op dezelfde range.
Zo kun je dus grote lijsten met proxy's blokkeren
Offline Tuinstoel - 15/01/2005 15:11
Avatar van Tuinstoel PHP expert Hm ik heb nu twee mogelijkheden denk ik:

1) Ergens een lijst met alle proxy adressen zoeken, maar waar?
2) Het echte IP adres van de persoon opzoeken achter de proxy door php code.

Maar hoe?
Offline wouter - 15/01/2005 15:57
Avatar van wouter PHP interesse mogelijkheid 1 weet ik niet 
de 2e is haast onmogelijk aangezien ADSL en telenet praktisch elke dag van ip kunnen veranderen 

Opmerking: op www.runescape.com (game) als je inlogt op je account via het game hebben ze er iets op gevonden om je ip te laten weergeven. dit ip blijft elke dag hetzelfde (ook met adsl)
hoe dit gaat weet ik dan wel weer niet 
Offline Jeroen - 15/01/2005 16:14
Avatar van Jeroen Onbekend 2. Google » Proxy-lists » http://www.samair.ru/proxy/

Zoals je ziet zie je daar 40 pagina's met stuk of 50 ip's. Deze zou je kunnen blokken.
Offline Slipie - 15/01/2005 16:50
Citaat:
de 2e is haast onmogelijk aangezien ADSL en telenet praktisch elke dag van ip kunnen veranderen

Dat is niet helemaal waar
het verschilt gewoon simpel weg per isp
de ene adsl aanbieder geeft een vast ip de ander niet enz.
proxy is gewoon een groot probleem als het om blokkeren gaat en is dus eigenlijk niet te dichten
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s