Aan zo'n uitleg zijn we niets, .htaccess werkt overal, als je wil dat je hier een deftig antwoord op krijgt formulier je vraag dan aub op een duidelijke manier waarin je je probleem beschrijft. Aan "werkt niet" zijn we niets.
RewriteEngine On
RewriteRule ^blog/archief/([0-9]{4})$ hello.php?mod=$1
# En
RewriteEngine On
RewriteRule ^blog/archief/([0-9]{4})$ /blog/hello.php?mod=$1
[Sun Jun 28 00:50:14 2009] [error] [client ::1] File does not exist: /var/www/blog/design/allo
[Sun Jun 28 00:50:14 2009] [error] [client ::1] File does not exist: /var/www/blog/design/allo
[Sun Jun 28 00:50:15 2009] [error] [client ::1] File does not exist: /var/www/blog/design/allo
[Sun Jun 28 01:05:10 2009] [error] [client ::1] File does not exist: /var/www/blog/design/allo
[Sun Jun 28 01:05:11 2009] [error] [client ::1] File does not exist: /var/www/blog/design/allo
[Sun Jun 28 00:50:142009][error][client ::1] File does not exist: /var/www/blog/design/allo
[Sun Jun 28 00:50:142009][error][client ::1] File does not exist: /var/www/blog/design/allo
[Sun Jun 28 00:50:152009][error][client ::1] File does not exist: /var/www/blog/design/allo
[Sun Jun 28 01:05:102009][error][client ::1] File does not exist: /var/www/blog/design/allo
[Sun Jun 28 01:05:112009][error][client ::1] File does not exist: /var/www/blog/design/allo
Die error heeft niets met die .htaccess te maken volgens mij, maar een fout ergens anders in je site..
Volgens mij is het probleem eerder dat er geen mod_rewrite geladen is in je apache.. een .htaccess error leid meestal naar een error 500 (internal server error) als er iets mis in staat.
Welke configuratie heb je van apache? Standaard instalatie? Lamp? andere?
Ik heb het vermoeden dat net als wat Nephilim daarnet ook al tegen je had gezegd, dat MOD_Rewrite niet is ingeladen bij de Apache server configuratie. Ook zal je bij de VirtualHost instellingen AllowOverride All moeten instellen, anders wordt de .htaccess file alsnog niet ingeladen.
Mocht het nu nog niet niet lukken, geef dan eens wat meer informatie over je huidige systeem configuratie.
A.) Welke besturingssysteem/distro draai je precies? Versienummer?
B.) Apache versie
C.) Controleer even of MOD_Rewrite ingeladen wordt. Als je dit niet zeker weet plaats hier dan even de code waarmee je vermoed dat het gebeurt.
Ik probeer vb; SEO Vriendelijke URL's te maken,
als ik in de errorlog kijk zegt hij file not found.
Vb van een .htaccess;
[..code..]
En niemand een oplossing ?
Je wilt dus 2X hetzelfde URL herschrijven naar 2 verschillende GETS. En je zet RewriteEngine 2X aan, terwijl 1X voldoende is. Dat gaat nooit werken hè. Volgens mij zit daar de fout!
DocumentRoot /var/www
<Directory />
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride All
Order allow,deny
allow from all
</Directory>
<Directory /var/www/>
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride All
Order allow,deny
allow from all